A Toyota 2035-re karbonsemleges lesz

Nyugat-Európában 2035-ben már csak zéró károsanyag-kibocsátású (Zero-Emission Vehicle, ZEV) modelleket hoz forgalomba a Toyota, addigra a vállalat globális gyártása is karbonsemleges lesz – közölte a japán autógyártó kedden.

A cég európai kínálatában a ZEV aránya a vevői igényektől függően akár 2030-ra meghaladhatja az 50 százalékot. Addig a Toyota és a Lexus globálisan 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, egyidejűleg további hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is megjelennek a kínálatában – tájékoztattak.

https://www.instagram.com/p/CXlfPKBIlCH/

A gyártó prémium márkája, a Lexus már most is szinte kizárólag öntöltő hibrid elektromos autókat ad el a kontinensen, 10 év múlva pedig az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek – jelezték.

A közlemény szerint a vállalat nemcsak az elektromos autózásban, hanem a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre tör, ezért üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban. A különféle hajtástechnológiák arányát térségenként a helyi adottságok és a kereslet fogja meghatározni – jegyezték meg.

Az autóipar szereplői abban egyetértenek, hogy a hagyományos meghajtású, benzin- vagy dízelmotoros autókat hosszabb távon ki kell vezetni a piacról. Arról viszont heves viták zajlanak, hogy az autók által felhasznált elektromos áramot tölthető akkumulátorcellákkal vagy hidrogénalapú üzemanyagcellákkal biztosítsák. Az akkumulátorcellák mai legnagyobb előnye, hogy már elterjedtek, van töltőhálózat és a köztudatban is elfogadottá váltak az ilyen meghajtású autók és a gyártók fentiek miatt nyereséggel tudják értékesíteni ezeket a modelleket. Hátrányuk, hogy a töltés lassú, időigénye egyelőre sokszorosa egy hagyományos tankolásnak.

A hidrogén / üzemanyagcella esetében éppen fordított a helyzet, maga a „tankolás” gyors, de a megoldás még nem terjedt el, nincs kiépített töltőhálózat, és hidrogénnel hajtott járművek is csak nagyon korlátozottan érhetőek el a piacon. A hidrogénmeghajtás tehát továbbra is inkább fejlesztés alatt álló technológiának tekinthető, de míg a Toyota, a Hyundai, a Daimler és a BMW továbbra is hisz benne és zajlanak a fejlesztések, addig például a Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Herbert Diess nem ért egyet azzal, hogy a hidrogének helye van az autókban.

Eltérően viszonyulnak a hidrogénhez az autóipar nagyágyúi

A Toyota közleménye ismerteti: a gyártó 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített Európában. Ez rekordmennyiség, éves összevetésben 80 ezer darabos növekedés, ami 6,3 százalékos piaci részedést biztosít számára. 2022-ben 1,3 millió Toyota és Lexus eladásával 6,5 százalékos piaci részesedésre számítanak.

Várakozásuk szerint az európai bővülés ezt követően is jelentős maradhat. Ezt részben arra alapozzák, hogy a számításaik alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos járművek. A Toyota 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó – közöttük 1 millió Lexus – értékesítésével számol – tették hozzá.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Instagram / Kitekintő

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »