A kormánytól vár segítséget a brit autóipar

A brit autóipari szereplők felszólították a kormányt, hogy hozzon további gazdaságélénkítő intézkedéseket – például csökkentse a forgalmi adót – az ágazat fellendítése érdekében, mivel a munkavállalók harmada még mindig kényszerszabadságon van a koronavírus-járvány kitörése következtében.

Az autógyárak már márciusban bezártak a karanténintézkedések miatt, és közülük a legtöbb még mindig szünetelteti a munkát vagy sokkal alacsonyabb termeléssel működik. Ennek köszönhetően az ipar több évtizedes mélypontra került.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) elmondása szerint az újonnan gyártott személygépkocsik és kisteherautók száma várhatóan az előző évben mért mennyiség harmadával – 920 000 egységre – csökken idén, továbbá minden 6. munkahely veszélybe kerül az iparágban.

A kormány eddig is egy sor intézkedést hozott a gazdaság feltámasztása érdekében, beleértve egy olyan rendszert is, miszerint 2500 font összegig a kormány állja a fizetések 80 százalékát a kényszerszabadságra küldött alkalmazottak esetében.

“A kormány beavatkozása példátlan volt, azonban még rengeteg a tennivaló. Ahogyan más országokban is láttuk, nálunk is szükség van egy támogatási csomagra az újrainduláshoz, a kereslet, a mennyiségek és a növekedés kiépítéséhez” – magyarázta Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója olyan intézkedéseket sürgetve, amelyek fokozzák a fogyasztói bizalmat és korlátlan hozzáférést biztosítanak a vészhelyzeti alapokhoz.

Az autóipar, amely Nagy-Britannia legnagyobb exportágazata, emellett attól is tart, hogy megromolhatnak az Európai Unióval folytatott kereskedelem feltételei, ha a Brexit kapcsán rögzített átmeneti időszak 2020 végén ér véget (márpedig a brit kormány semmilyen körülmények között nem hajlandó az időszak meghosszabbítására).

A megállapodás nélküli Brexit – ami egyébként egyre valószínűbb, lévén a tárgyalások sehol sem tartanak – “súlyosan károsítaná ezeket a kilátásokat, aminek következtében 2025-re 850 000 alá eső mennyiségeket láthatnánk” – tette hozzá Hawes.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / Kitekintő

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »