Tesla-lázban ég Dél-Korea

A Tesla rendkívüli népszerűségnek örvend Dél-Koreában, különösen a tech-szakemberek körében: nem elég, hogy a vásárlók tűkön ülve várják, mikor érkezik meg az áhított autó, de már Tesla nevű koktélt is lehet inni az ország bárjaiban.

Az amerikai elektromos autógyártónak soha nem volt ilyen jó hónapja az ázsiai országban, mint idén júniusban: 2827 járművet értékesített, ami jelentős javulás az áprilisi és májusi mélypontokhoz képest – utóbbi persze főként a koronavírus-járvánnyal járó kellemetlenségeknek köszönhető. Egy céghez közel álló forrás szerint ráadásul további 4-5000 dél-koreai vásárló már megrendelte a Tesla Model 3-ast, bár valószínű, hogy legtöbbjüknek legalább szeptemberig várnia kell, míg megérkezik.

A Model 3 jelenleg az ország 2. kedvenc import járműve – közvetlenül a Mercedes E-osztály mögött -, azaz megelőzte a BMW 5-ös sorozatot és az Audi A6-ost. Összehasonlítva: a Hyundai – amely köztudottan az “uralkodó” autógyártó Dél-Koreában – Kona Electric eladásai 31 százalékkal, 2513 járműre estek vissza júniusban.

A Tesla növekvő népszerűsége a jómódú dél-koreaiak körében – akiket nem érintett olyan érzékenyen a világjárvány – csak egy a vállalat számára örömteli történések közül. A gyártó ugyanis a múlt héten lekörözte a Toyotát mint a világ legértékesebb autógyártója, miközben második negyedéves szállításai felülmúlták az elvárásokat – és mindezt egy olyan időszakban, amikor a riválisok eladásait a válság alacsonyan tartotta.

Bár természetesen az értékesítés növekedéséhez jelentősen hozzájárult, hogy a dél-koreai állam 12,43 millió vonnal (10 380 dollárral) támogatja az elektromos autó-vásárlásokat, aminek következtében a Model 3-as ára 40 000 dollár alá csökkent, az viszont tény, hogy a Tesla köré kiépült egy kultusz az országban.

A dél-koreai Tesla-rajongók figyelmesen követik – és megosztják közösségi média platformjaikon – az Ázsiába tartó szállítóhajók útvonalait, amelyeken várva várt autóik érkeznek, míg az ország bárjaiban a legújabb trendi koktél szintén a Tesla nevet viseli.

Az autógyártó emellett ingyen reklámhoz is jutott, miután a kiváló stílusérzékéről (is) ismert, népszerű dél-koreai színész, Ju A-in egy Tesla Model X SUV-val ment bevásárolni egy múlt hónapban vetített valóságshow-ban. Ez jelentősen megdobta a jármű megrendeléseit.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »