Debütált a Daimler elektromos kamionja is

A Daimler AG bemutatta a 2021-től gyártani tervezett 400 kilométeres hatótávú eCascadia elektromos nehéz tehergépjárműve prototípusát, amivel a Tesla és a Volkswagen tervezett elektromos kamionjaival kívánja felvenni a versenyt.

Az eCascadia mellett a Daimler bemutatta a 360 kilométeres hatótávú, közepes méretű eM2 teherautóját is, amit 2020-tól tervez gyártani. Az eCascadia kamion modellt hosszú távú szállításra, az eM2 modellt pedig áruelosztási feladatokra tervezték. A két modellből a Daimler harminc prototípust ad át ügyfeleinek tapasztalatszerzés céljából, valós körülmények közötti tesztelésre.

Forrás: Daimler Trucks North America

A fuvarozó és logisztikai ágazat arra számít, hogy a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt járműflottájuk elektromossá tételére kényszerülhetnek az elkövetkező években. Ez az elektromos járművek alacsonyabb üzemeltetési és karbantartási költségei miatt egyrészt egyértelmű előnyt jelentene számukra, másrészt az akkumulátorok viszonylag nagy tömege csökkenti a hasznos rakományt. Ugyanakkor az elektromos töltőállomás-hálózati lefedettség hiányosságai is hátráltatják a technológia adoptálását.

A nagy tehergépjárművek piaci sikere elsősorban az akkumulátor-technológia fejlesztésén, az akkumulátorok árának és méretének csökkentésén áll vagy bukik.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A Daimler 2019-ig 2,5 milliárd eurót fordít nehéz tehergépjármű gyártó érdekeltségénél kutatás-fejlesztési beruházásokra, ezen belül 500 millió eurót haszongépjárművek elektromos járműtechnológiájára.

A Volkswagen AG amerikai tehergépjármű gyártó partnere a Navistar International Corp. 1,7 milliárd dollárt fordít elektromos hajtáslánc, vezető nélküli navigáció és felhőalapú járműelektronikai technológiai fejlesztésekre. A cég 2019-ben tervezi piacra dobni Amerikában elektromos kamionját, a Tesla pedig 2020-ra ígérte 800 kilométeres hatótávú elektromos kamionját.

A Daimler 40 százalékos részesedéssel rendelkezik az évi 66,4 milliárd dollárra becsült amerikai kamionpiacon.

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »