Erősödött a Ford piaci részesedése Magyarországon

A Ford értékesítése tavaly mintegy 20 százalékkal visszaesett Magyarországon a koronavírus-járvány hatására, a márka – teherjárművei hagyományosan erős pozíciójának köszönhetően – mégis javítani tudta részesedését az új autók piacán.

A Ford Magyarország szerdai online sajtótájékoztatóján ismertették: a márka 2020-ban 18 782 új személyautót és kisteherjárművet adott el Magyarországon, teljesítve a pandémia miatt módosított tervét, s ezzel piaci részesedése 12,52 százalékra emelkedett. Egy évvel korábban még 23 327 eladott autóról és 12 százalékos piaci részesedésről számoltak be. Az eladott darabszám 2019-ben 18 százalékkal bővült.

A Datahouse adatai szerint a magyarországi újautó-piacon 2020-ban 150 072 személyautó és kisteherjármű kelt el a 2019. évi 194 109 darab után; a piac 18,5 százalékkal zsugorodott.

Szabó Attila regionális igazgató a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a gyártó tavaly hirdette meg a Go Electric stratégiát, amelynek keretében 14 részben vagy teljesen elektromos modellt vezettek be az európai piacra. Beszámolt arról, hogy a pandémia miatti gyárbezárások következményeként a 25 százalékos visszaesésre is fel voltak készülve, azonban a márka – alternatív hajtásláncú modelljeinek köszönhetően – alkalmazkodni tudott az új piaci elvárásokhoz.

A Ford Mustang Mach-E teljesen elektromos SUV modell

A Ford különösen jól teljesít a kishaszonjármű szegmensben Magyarországon: a márka részesedése jelenleg már 31,95 százalékos az előző évi 24 százalék után, de 14,6 százalékos részesedésével Európában is piacvezető. A regionális igazgató megjegyezte, hogy a Ford a sportautók szegmensében is hasít: tavaly eladott 265 autójával 40 százalékos a részesedése Magyarországon.

Jön az enyhülés időszaka?

Szabó Attila szerint az autópiac szereplői az idén már nem számítanak a tavalyihoz hasonló sokkokra, de a 2019. évi teljesítmény megismétlése még nem reális. Minden autógyártó kevesebb járművet bocsát ki – tette hozzá. Áremelkedésre ugyanakkor számítani kell, egyrészt a károsanyag-kibocsátási normák teljesítése miatt, másrészt a forint árfolyamának hektikus mozgása is negatívan befolyásolja az árakat.

Az idén tovább erősítenek a zöld szegmensben, illetve új szolgáltatások bevezetésére koncentrálnak – jelezte.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »