Tovább csúszik a 737 MAX gépek újraengedélyezése

A Boeing problémás géptípusát 2019 márciusa óta nem engedik repülni a légügyi hatóságok, az újraengedélyezési folyamat egyre újabb és újabb végdátumokat kap. A legújabb határidő az idei nyár vége. 

A Boeing tavaly decemberben rúgta ki korábbi vezérigazgatóját, Dennis Muilenburgot és az új vezérigazgatónak, Dave Calhounnak épp az lenne az egyik fő feladata, hogy felgyorsítsa a Boeing 737 MAX típus javításait és hatósági engedélyeztetését.

A típus gyártását is felfüggesztették időközben, szintén tavaly december óta már nem készülnek új 737 MAX gépek, pedig akkor még volt kereslet az új repülőkre – azóta a keresleti oldal is meggyengült, az utóbbi hetekben a légitársaságok inkább csökkenteni próbálják meglévő flottáikat, nem új gépeket vásárolnak.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Teljesen leállt a gyártással a Boeing

Csúnya dolgok bukkantak elő a Boeing belső levelezéséből

Félmilliárdos veszteség a Deltánál, csődben az Air Mauritius

Mindenesetre a 737 MAX-ok újraengedélyeztetési projektje egyelőre nem túl sikeres, még mindig szükség van szoftveres módosításokra és a cég legfrissebb közleménye szerint most a koronavírus-járvány hátráltatja a munkát, így nyár vége előtt már várhatóan nem kap zöld jelzést a Boeing legnépszerűbb repülője.

A teljes cikk a CNBC oldalán elérhető.

Tovább olvasom →

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »