Létszámhiány miatt 900 járatát törli a Lufthansa

● Visszaestek az európai indexek
● A DE30 14.000 pont alá esett
● A Lufthansa létszámhiány miatt 900 járatot töröl júniusban

Mínuszban forognak az európai tőzsdék a hét utolsó kereskedési napján, a nagy jegybankok héja hangvételű üzenetei és az újabb kínai lezárások híre elrontotta a hangulatot a világ részvénypiacain. A német DE30 ma május 26-a óta először újra 14 ezer pont alá esett, de a leggyengébben az olasz FTSE MIB (ITA40) teljesít, mely 2,9%-kal került lejjebb a tegnapi záráshoz képest.

A DE30 gyorsan elérte a fej-váll alakzatból számolt célárat 14.210 pontnál, de itt nem állt meg az esés, az index tovább zuhant. Ma reggel már 14 ezer pontos szintet törte át – lefelé – az árfolyam, bár a bikák egyelőre próbálják e szint közelében tartani az indexet. A következő támasz 13.880 pontnál található.

Forrás: xStation5

Az Európai Parlament megszavazta azt a javaslatot, hogy 2035-től ne lehessen új dízel vagy benzinüzemű személygépjárművet és kisteherautót értékesíteni az EU-ban. Az európai autógyártók, mint a BMW (BMW.DE), a Volkswagen (VOW1.DE) vagy a Mercedes-Benz (MBG.DE) már megkezdték azt a folyamatot, melynek célja, hogy a teljes flotta elektromos autókból álljon, de iparági csoportok figyelmeztettek arra, hogy egy ilyen szigorú tiltás magasabb fogyasztói árakkal és munkahelyek elvesztésével jár majd.

A Lufthansa (LHA.DE) közölte, hogy mintegy 900 járatot törölni kényszerül a dolgozói létszámhiány miatt. A törlések főként belföldi és rövidtávú európai, hétvégén közlekedő járatokat érintenek és a hétvégi kapacitás 5%-át teszik ki.

Forrás: XTB

Az elemzés teljes verziója a Lufthansa (LHA.DE) technikai elemzésével ingyenes regisztráció mellett elérhető az xStation platformon.

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, ezt most kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!

Jelen tartalmat az XTB S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el. A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak. A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 81%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12, Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Hozzászólások ()

Friss hírek

Két hónapos csúcsa közelében forog a DAX

Kedvező ma a hangulat az európai tőzsdéken, amit az egészségügyi, illetve az utazási és szabadidős szektorok papírjainak emelkedése vezet. A friss GDP-adatok azt mutatták, hogy a brit gazdaság a vártnál kevésbé esett vissza a második negyedévben, ennek ellenére a brit gazdaság kilátásai továbbra is gyengék.

Read More »

Egyhavi csúcson járt ma az euró

Indexemelkedéssel indult a kereskedés pénteken a főbb európai értékpapírpiacokon. Az eurót a dollárral szemben ismét 1,03 felett jegyzik, ami egy hónapos csúcsot jelent. A dollár árfolyamának gyengülése a vártnál alacsonyabb amerikai inflációs adatok miatt következett be.

Read More »