Piaci körkép: megunta a “népautó” szerepet a Volkswagen

⦁ 1% feletti mértékben esnek az európai indexek
⦁ A DE30 a 14.200 – 14.250 pont közötti támaszzónát teszteli
⦁ A Volkswagen a prémiummárkákra helyezi a fókuszt

Mínuszban forognak szerdán az európai indexek a keddi vegyes nap után, szinte mindegyik blue chip index 1% feletti esést mutat. A brit FTSE100 (UK100) felülteljesítő 0,5%-os csökkenésével, a leggyengébb pedig a holland AEX (NED25), ami 1,6%-os mínuszban forog jelenleg. A mai nap nagy eseménye a Fed jegyzőkönyvének publikálása este 8-kor, ami megmozgathatja a dollárt és a részvénypiacokat egyaránt.

A DE30 leesett a 14.350 pontos swing szint alá és most a kereskedési sáv alsó határát teszteli a 14.200-14.250 pontos területen. Ezt a támaszzónát a piaci geometria alsó határa is erősíti, így esetleges letörése egy nagyobb lefelé tartó mozgás közeledésére utalhat. Ilyen forgatókönyv esetén a kereskedőknek a 14.045 pontnál és a 13.800 pontnál lévő támaszokat érdemes figyelniük.

Forrás: xStation5

Ha a Fed ülés jegyzőkönyve egy gyors mérlegcsökkentésre utal, a tőzsdeindexek nyomás alá kerülhetnek, így a befektetőknek érdemes résen lenniük ma 20 óra körül. Másrészről, ha a bikák újra meg tudnák védeni a 14.200-14-250 pontos területet, akkor elindulhat egy emelkedő mozgás a kereskedési sáv teteje, 14.500 – 14.550 pont felé.

Vállalati hírek

Arno Antlitz, a Volkswagen (VOW1.DE) pénzügyi igazgatója egy Financial Times-nak adott interjúban elmondta, hogy a Volkswagen az évtized végére mintegy 60%-kal kevesebb belsőégésű motorral szerelt modellt fog kínálni és összességében kevesebb autót ad majd el. Az autógyártó a jövőben a nagyobb profitszinttel értékesíthető prémiummárkáira fog fókuszálni.

Audi RS e-tron GT. Kép forrása: Audi Media

Elemzői lépések 

⦁ A Fraport (FRA.DE) részvényekre vonatkozó ajánlását “tartás”-ra rontotta a Deutsche Bank. A célár 49 euró.
⦁ A Fraport (FRA.DE) részvényekre vonatkozó ajánlását “vétel”-re javította a Goldman Sachs. A célár 64 euró.

Forrás: XTB

Az elemzés teljes verziója a Volkswagen (VOW1.DE) technikai elemzésével ingyenes regisztráció mellett elérhető az xStation platformon.

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, ezt most kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!

Jelen tartalmat az XTB S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el. A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak. A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 81%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12, Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Hozzászólások ()

Friss hírek

Ismét leminősítette Ukrajnát a Moody’s

Az eddigieknél is nagyobb adóskockázatot jelző szintre minősítette vissza Ukrajnát pénteken a Moody's Investors Service, elsősorban azzal a véleményével indokolva a lépést, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió elhúzódásával növekednek az ukrán adóssághelyzet fenntarthatóságát terhelő kockázatok.

Read More »