Kínában is fújják az elektromos buborékot

Ahhoz már mindenki hozzászokott, hogy az amerikai Tesla értékeltsége az egekben jár, piaci kapitalizációja meghaladja az összes többi fontosabb autógyártó együttes értékét, miközben az eladási darabszámokban – és a nyereségességben – még lenne hova fejlődni a konkurensekhez képest. Azonban Kínában sem jobb a helyzet.   

A 2021-es Sanghaji Autószalonon az egyik legnagyobb standja a China Evergrande New Energy Vehicle Group Ltd. nevű vállalatnak van, éppen a német BMW kiállítási területével szemben. A cég piaci értéke jelenleg 87 milliárd dollár, azaz több, mint a Ford vagy a General Motors kapitalizációja, miközben az Evergrande még nem adott el egyetlen autót sem. Nem csak elektromosat, semmilyet.

https://www.instagram.com/p/CN3iK4fj_q4/

Az Evergrande eredetileg egy ingatlanfejlesztő cég, de foglalkoznak egyéb dolgokkal is, van például saját focicsapatuk. Emellett pedig az elektromos autók fejlesztésébe is belevágtak az egészségügyi üzletáguk (!) 2020-as átszervezésével, aminek hatására a cég részvényeinek árfolyama az elmúlt 12 hónapban több mint 1000%-ot emelkedett, azaz a vállalat jelenleg korábbi – feltehetően reális – értékének több mint tízszeresét éri a tőzsdén – miközben az autók értékesítése még el sem kezdődött.

A kínai piacon jelenleg 400 (!) elektromos autógyártó versenyez a vásárlókért, ezek között vannak az Evergrande-hoz hasonló, csillogó modelleket árusító gyártók és olyanok is, akik inkább a valós piaci igényeket próbálják kielégíteni.

Alább a Wuling HongGuang Mini EV látható, amiből 2021 januárjában többet adtak el, mint Tesla Model 3-asból. A Wuling több mint 36.700-as eladási darabszámot ért el a hónapban, míg a Model 3-ból körülbelül 21.500-at értékesítettek az EV Volumes statisztikái szerint.

https://www.instagram.com/p/CNOjO7ZrKWM/

Fentiek mellett pedig az is egy tisztán látható trend, hogy a hagyományos autógyártók is egyre komolyabban veszik az elektromos modellek fejlesztését és már idén valós konkurenciát támasztanak az új generációs autópiaci szereplőknek. Ha csak a német prémium gyártókat nézzük: egy éven belül jön az elektromos 3-as BMW, Sanghajban mutatták be a BMW iX elektromos SUV-t, érkezik az Audi A6 e-tron és a Mercedes is elkészítette az S-osztály elektromos megfelelőjét, az EQS-t.

Hirtelen rengeteg szereplő lett az EV piacon, mindenkinek nem lesz hely.

https://www.instagram.com/p/CNsZT7DFwzb/

Forrás: Bloomberg / CNBC

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »