Dolgozói harmadától megválik a Virgin Australia

A Virgin Australia légitársaság jelentős szerkezetátalakításra készül új tulajdonosa, a Bain Capital befektetési cég égisze alatt: alkalmazottainak mintegy harmadát elbocsátja, néhány gépet kivon a forgalomból, valamint mostantól a rövidebb járatokra összpontosít. A megszorításokra a koronavírus-járvány következményei miatt van szükség.

Hogy alkalmazkodni tudjon a járvány jelentette kihívásokhoz, a Virgin Australia 3000-rel csökkenti dolgozóinak létszámát, illetve többek között beszünteti fapados fuvarozója, a Tigerair Australia működését. Emellett mostantól leginkább belföldi és a rövid távú tengerentúli járatokat tervez üzemeltetni, lévén a nemzetközi utazás nagyrészt leállt.

“Ezek a változtatások biztosítják, hogy a további 6000 alkalmazott munkahelye megmaradhasson, és amint helyreáll a kereslet, 8000-re növelhessük a létszámot” – tette hozzá a légitársaság egy nyilatkozatában.

Ausztrália második legnagyobb légitársasága számára rendkívül rosszul indult az év: a cég április végén – azután, hogy a koronavírus-járvány miatt szinte teljesen le kellett állítania járatait – csődközeli helyzetbe került. A légitársaság egyébként már a járvány előtt is komoly adóssággal küszködött és összeomlása előtt többször kért segítséget az ausztrál államtól – sikertelenül. A bajba jutott vállalatot végül a Bain Capital vette meg – ezért a fent említett átalakítási tervek.

4,4 milliárd dolláros tartozás az ausztrál Virginnél – csőd vagy eladás jön

A Virgin Australia vezérigazgatója, Paul Scurrah szerint a légitársaságok még akkor is “nagyon máshogy fognak kinézni”, amikor az ipar talpra áll. “Légi és idegenforgalmi szektoraink folyamatos bizonytalansággal néznek szembe a Covid-19 miatt, számos ausztrál repülőtér a tavalyi utasforgalom alig 3 százalékát tapasztalja” – fogalmazott.

Scurrah becslése szerint legalább három évig eltart, míg az utazási igény – akár belföldi, akár rövid távú nemzetközi járatokról beszélünk – visszatér a válság előtti szintre.

Forrás: CNN

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »