Mégsincs kész a Boeing szoftverfrissítése

Bár a Boeing múlt héten bejelentette, hogy elkészült a lezuhant MAX típusú gépek új szoftverével, hétfőn kiderült, hogy mégsem lesz ilyen gyors a folyamat, mert az integrálásnál problémákba ütköztek. Ennek köszönhetően még hetekig nem szállhatnak fel a gépek, ami már a nagy amerikai légitársaságoknak is gondot okoz.

A Boeing repülőgépgyártó vállalat megerősítette az FAA (Federal Aviation Administration), az amerikai légügyi hatóság közleményét, miszerint csak a tervezettnél később tudnak elkészülni a szoftverfrissítéssel. Miután az öt hónapon belül bekövetkezett két katasztrófa nyomán egyre több ország függesztette fel a Boeing MAX 8 és MAX 9 típusú gépek repülési engedélyét, végül az amerikai légügyi hatóság is beadta a derekát és átfogó vizsgálatot rendelt el.

Ennek következtében ma több mint 300 Boeing MAX gép vesztegel a földön, melyek közül 31-et a Southwest Airlines, 24-et pedig az American Airlines üzemeltet(ne). 

Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
MTI/AP/Mulugeta Ayene

Annak jeleként, hogy a gépek várhatóan még jó ideig nem repülhetnek, a Southwest Airlines kiadott egy „újratervezett” menetrendet áprilisra és májusra, ami a Southwest flottájából jelenleg is használható gépekre épül, annak érdekében, hogy minimalizálják a a repülés napján bejelentett járattörléseket.

Az American Airlines egyelőre csak annyit jelzett, hogy tudomásul vették a fejleményeket, tartják a kapcsolatot az utasokkal és úgy készülnek, hogy további csúszás lesz a MAX gépek menetrendbe állításában.

Forrás: Reuters

 

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »