A német autógyártók szerint irreális környezetvédelmi elvárásokat támaszt az EU

A valóságtól elrugaszkodottnak és teljesíthetetlennek tartja a német autóipari vállalatok képviseleti szervezete, a VDA az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának az új járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére tett javaslatát. 

A VDA (Verband der deutschen Automobilindustrie) elnöke, Bernhard Mattes szerint a javaslat „minden technikai és gazdasági realitást nélkülöz” és ezért nem megvalósítható.

Az EP környezetvédelmi bizottsága az új járművek szén-dioxid-kibocsátásának 2030-ig 45 százalékos csökkentésére tett javaslatot hétfőn – ez további szigorítást jelentene az Európai Bizottság 2017 novemberében lefektetett irányelveihez képest, amelyek még csak 30 százalékos csökkentést irányoztak elő 2030-ig.

Közbenső célként az EB 2025-ig 15 százalékos csökkentést irányzott elő, míg az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága 20 százalékosat.

Konzervatív európai politikusok és az autóipar szakmai képviselői egyaránt irreálisnak tartják az Európai Bizottság és az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának javaslatait.

Jens Gieseke, a német CDU (Kereszténydemokrata Unió) európai parlamenti képviselője például „politikai badarságnak” nevezte a parlamenti bizottság javaslatát. Erik Jonnaert, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA elnöke pedig tömeges elbocsátások veszélyére figyelmeztetve adott hangot aggodalmának a környezetvédelmi bizottság által követett politikai irány miatt.

A német környezetvédelmi szervezetek viszont, például a BUND, vagy a VCD ökológiai közlekedési klub még ennél is szigorúbb korlátozásokat szorgalmaznak. A Zöldek például a szén-dioxid-kibocsátás 75 százalékos csökkentését szerették volna elérni a parlamenti bizottságban. A parlamenti bizottság javaslatáról előreláthatólag október elején szavaz majd az Európai Parlament.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/APA/AFP

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »