Brexit: Az easyJet bizakodó, ám az áttelepítés még mindig opció

A légitársaság kereskedelmi igazgatója szerint a brit cég optimistán áll a megállapodáshoz, ám még mindig szem előtt tartja a lehetőséget, hogy áthelyezze telephelyét az Európai Unióba, amennyiben a légi közlekedési ágazat nem kap megfelelő feltételeket a Brexit-tárgyalások során.

Az easyJet egyik vezetője szerint a Brexit utáni légiközlekedésről történő megállapodás Nagy-Britannia és az EU között mindkét fél érdekeit szolgálná. A fapados légitársaságnál folyamatosan csökkennek a foglalások a brit népszavazás óta, ezért azt fontolgatja, hogy áthelyezi székhelyét az Unióba.

Sophie Dekkers, a vállalat kereskedelmi igazgatójának elmondása alapján a légitársaság optimistán áll a közös légtér hozzáféréséről szóló egyezményhez az EU és a szigetország között, amely egyébként az összes többi érintett légitársaság érdekeit is egyaránt szolgálná. A jelenlegi megállapodás szerint a gépek szabályozás nélkül repülhetnek az egész kontinensen.

„A korlátozott hozzáférés egy technikai probléma, de azt hiszem, meg tudjuk oldani, mivel ez lenne mindkét fél érdeke. Számos uniós légitársaság lobbizik a saját nevében ugyanezért – például az Air France, a KLM, illetve a Lufthansa. Nekik is érdekük, hogy hozzáférjenek a brit piachoz. Azon leszünk, hogy megértessük: a légi közlekedést mint különálló egységet kell nézni, ezért nem tehető egy lapra a kereskedelmi megállapodásokkal” – mondta Dekkers.

Az easyJet már közvetlenül a Brexit-szavazás után megkezdte a folyamatot olyan repülési engedélyek megszerzésére, melyek lehetővé tennék a légitársaságnak, hogy önálló szervezetként működjön a brit és az uniós jogrendszerben egyaránt. Ez azonban nem hivatott megoldani az Egyesült Királyság és az EU közti kapcsolódást a légiközlekedés szempontjából. Ezért a cég már júliusban jelezte, hogy amennyiben a britek nem tartják fenn a status quo-t a légi iparban, az easyJet máshol fogja tovább folytatni tevékenységét.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Independent

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »