A hagyományos tetőknél is olcsóbb lehet a Tesla napelemes rendszere

Miután a Tesla részvényesei jóváhagyták a SolarCity akvizícióját – mely eddig is Elon Musk érdekeltsége volt, de külön cégben üzemelt – a vezérigazgató máris megtette első nagy bejelentését.

A részvényesek nagy többséggel, 85%-ban az akvizíció mellett szavaztak, Musk véleménye szerint az ügylet 1 milliárd dollárral fogja növelni a Tesla árbevételét már 2017-ben. A tervezett nyereségről egyelőre nem esett szó, hiszen a SolarCity még csak veszteséget termel, ugyanakkor az eredményszámokon túl megjelent az első kulcstényező a cég felvirágoztatására.

A Tesla új napelemeiből épített tetőszerkezetek állítólag kevesebbe fognak kerülni, mint egy sima tető. Az elektromosság csak egy bónusz lesz.

A fő kérdés persze az, hogy pontosan milyen sima tetőszerkezetet veszünk alapul, a Tesla elemeihez hasonlító terrakotta és palatetők például a piacon elérhető legdrágábbak közé tartoznak, de ahogy az autókat, a Tesla várhatóan a tetőelemeit is prémium terméknek tekinti és eszerint is árazza majd.

Ha viszont az árak csak megegyeznek majd a prémium tetőelemek áraival, az már akkor is óriási előretörést hozhat a napenergia felhasználásában, hiszen, ha ugyanannyiért kapunk prémium tetőt vagy prémium tetőt + áramot, akkor a prémium, de hagyományos tetőszerkezeteknek nem lesz hosszú jövője.

Elon Musk szerint a költségcsökkenés nagy része a könnyebb anyagok használatában és így a szállítási költségek lefaragásában rejlik. A hagyományos tetőelemek nehezek és szállítás közben könnyen sérülnek, ezért magas a szállítási költségük, míg a Tesla új elemei könnyűek, a mostani rendszerek súlyának mindössze ötödét nyomják.

A cél tehát adott, a kérdés az, hogy a Tesla tud-e élni a lehetőséggel – és ez nemcsak a napenergia üzletágra, hanem az elektromos autók részlegére is igaz.

A tömegmodellként beharangozott Model3-at – ami a valódi nyereséget hozhatná a cégnek – ugyanis csak jövő év végén kezdik el gyártani, miközben a konkurencia erősen zárkózik fel, a BMW már elindította i sorozatát, a Mercedes külön brandet hozott létre az elektromos autóknak, a Chevrolet pedig már jövő év elején megjelenik a Model3 konkurensnek szánt Bolttal, ami hatótávban már többet is nyújt a Tesla modelljénél.

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »