Rekord negyedév az XTB-nél, közel félmillió ügyfél

Az XTB* közzétette 2022 első negyedévének előzetes pénzügyi eredményeit. Az időszakban az XTB a vállalat történetében rekordot jelentő konszolidált negyedéves nettó nyereséget ért el: 54,4 millió eurót.

Az XTB 2022 első negyedévi eredményének szintjét meghatározó jelentős tényezők: a pénzügyi és árupiacok magas volatilitása, amelyet többek között a geopolitikai helyzet okozott, valamint az aktív ügyfelek folyamatosan növekvő átlagos száma és magas tranzakciós aktivitásuk, amely a lotok mennyiségében fejeződik ki.

Az XTB 2022 első negyedévében 54,4 millió euró nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 19,5 millió euróval. Ez 34,9 millió eurós É/É növekedést jelent. A működési bevételek 2022 első negyedévében 94,6 millió eurót tettek ki (2021 első negyedévében: 40,8
millió euró), a működési költségek 28,2 millió eurós szinten voltak (2021 első negyedévében: 19,0 millió euró).

Az első negyedévben az XTB 55,3 ezer új ügyfelet szerzett, így az ügyfelek összlétszáma 481,9 ezerre növekedett az előző év első negyedévének végén mért 316,7 ezerrel szemben. Különösen figyelemre méltó az aktív ügyfelek átlagos számának növekedése: az első negyedévben ez 149,8 ezer volt, szemben a 2021 első negyedévi 103,4 ezerrel és a 2021-es év egészére mért 112,0 ezerrel.

Az ügyfelek CFD eszközökkel folytatott kereskedési volumene is jelentősen növekedett, a lotban kifejezett kereskedési volumen az első negyedévben 1,56 millió lotra nőtt, szemben a 2021. év azonos időszakának 1,12 millió lotjával (39,9%-os növekedés). Az ügyfelek betéteinek értéke szintén 14,3%-kal nőtt (a 2021 első negyedévi 208,1 millió euróról 237,8 millió euróra 2022 első negyedévében).

„Az első negyedév jó eredményei azt mutatják, hogy mennyire fontos és hatékony az a stratégia, amely szisztematikusan szilárd alapot épít – olyan ügyfelek bázisát, akik a nagyobb piaci volatilitás időszakaiban növelik aktivitásukat. Ez a tranzakciók számának növekedését és ezáltal a bevételeinket is növeli. Ezért az ügyfélbázis kiépítése az értékesítési és marketingstratégiánk alapja” – nyilatkozta Omar Arnaout, az XTB vezérigazgatója.

Ami az XTB bevételeit illeti az instrumentumosztályok tekintetében, 2022 első negyedévében az index CFD-k álltak az élen. Részesedésük a bevételek szerkezetében elérte az 57,4%-ot, szemben az egy évvel korábbi 39,9%-kal. Ez az US 100 és US 500, a német DAX (DE30) vagy az orosz RUS 50 indexen alapuló CFD instrumentumok magas jövedelmezőségének következménye.

A második legjövedelmezőbb instrumentumosztály az árupiaci CFD-k voltak. Ezek részesedése a bevételek szerkezetében 2022 első negyedévében 30,2% volt, szemben a 2021 első negyedévi 53,8%-kal. A legjövedelmezőbb instrumentumok ebben az osztályban az
olaj, az arany és a földgáz árán alapuló CFD-k voltak.

A forex CFD-kből származó bevételek az összes bevétel 9,4%-át tették ki, szemben az egy évvel korábbi 2,7%-kal.

Az XTB Csoport a lakossági szegmens mellett X Open Hub márkanév alatt intézményi tevékenységet is folytat, likviditást és technológiát biztosítva más pénzügyi intézmények számára. Ez a tevékenység 2022 első negyedévében 3,4 millió euró működési bevételt hozott.

A működési költségek 2022 első negyedévében 28,2 millió eurót tettek ki, és 9,2 millió euróval magasabbak voltak, mint az előző év azonos időszakában (19,0 millió euró 2021 első negyedévében). A legjelentősebb változások a marketingköltségeknél következtek be, ahol 3,8 millió euróval növekedett, főként az első negyedévben intenzíven végrehajtott marketingkampányok magasabb kiadásai miatt.

A vállalat dinamikus fejlődése és ezáltal a foglalkoztatottak számának növekedése miatt a javadalmazási és munkavállalói juttatások
költségeinek terén is 3,4 millió eurós növekedést regisztráltunk.

“Elsődleges célunk, hogy ügyfeleinknek a legjobb élményt nyújtsuk. Ezért folyamatosan javítjuk a meglévő ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatások minőségét, és további könnyítéseket vezetünk be, mint például az amerikai osztalékok adójának hatékony csökkentését lehetővé tevő W8-BEN űrlap, amelyet az XTB Csoport 2022 januárjában (Magyarországon ez év februárjában) tett elérhetővé.

Másrészt megfigyeltük, hogy a befektetések iránti növekvő érdeklődés tendenciája állandó és egyre nagyobb lendületet vesz. A befektetésen gondolkodók száma – az időszakos piaci ingadozásoktól függetlenül – szisztematikusan növekszik. Éppen ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra is, hogy elérjük azokat a potenciális ügyfeleket, akik még csak most gondolkodnak az első befektetési lépések megtételén.

Ezt többek között azzal kívánjuk támogatni, hogy megkezdjük az együttműködést Joanna Jędrzejczykkel, az XTB új nagykövetével, aki új reklámszpotjainkban is megjelent. Folytatjuk az első negyedévben megkezdett intenzív marketingtevékenységet az általunk kínált befektetési megoldások népszerűsítése érdekében” – nyilatkozta Omar Arnaout.

*Az XTB az XTB Csoport védjegye. Az XTB Csoport magában foglalja, de nem kizárólagosan a következő szervezeteket:
Az XTB S.A engedélyezte és szabályozza a lengyel Komisja Nadzory Finansowego (KNF).
XTB Limited (UK) engedélyezte és szabályozza az angliai Financial Conduct Authority (FCA).(Licensz szám. FRN 522157)
XTB Limited (CY) engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság.(Licensz szám 169/12)

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

Nyomás alatt a DE30 a gyenge IFO adatok miatt

Vegyes mozgásokkal indult a hét a német tőzsdén, az index próbálja megvédeni a múlt hét végén beállított idei mélypontot, ezt azonban nem segítik a friss IFO hangulatindex adatok, melyek a vártnál gyengébben alakultak, és a számok megerősítik annak lehetőségét, hogy Németországra erős recesszió vár.

Read More »