Véget ért a légiutas-kísérők sztrájkjának első szakasza

Véget ért pénteken délután a Lufthansánál a kabinszemélyzet sztrájksorozatának első akciója, a munkabeszüntetés miatt több mint 200 járatot töröltek a legnagyobb német légitársaság menetrendjéből.

A frankfurti repülőteret érintő Lufthansa-járatokra meghirdetett sztrájk miatt pénteken káosz alakult ki a legnagyobb német légikikötőben. A rend várhatóan csak az esti órákra áll helyre – közölte a repteret üzemeltető társaság.

A sztrájkot szervező érdekképviselet sikeresnek értékelte az akciót. Hamarosan újabb munkabeszüntetés következhet – mondta az Ufo szakszervezet egyik szóvivője.

A Lufthansa kabinszemélyzetének kétharmadát – közel 19 ezer munkavállalót – tömörítő Ufo és a munkaadó tárgyalásai 13 hónapig tartottak, majd kedden zátonyra futottak. Az Ufo közölte, hogy péntektől sztrájkolnak, és az akciókról csak röviddel azok megkezdése előtt tesznek majd bejelentést. A szakszervezet 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követel, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt.

A Lufthansa a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal magasabb személyi költségcsökkentésére törekszik. Egyebek között mérsékelni akarja a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, s csökkenteni kívánja a kezdő fizetést, az új belépők bérét.

Jelenleg 1.533 euró a Lufthansa utaskísérőinek kezdő fizetése, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4.000 eurós fizetést, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7.000 eurót is megkereshetnek.

Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.

Kitekintő / MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »