A német autószervizek szembemennek a Volkswagennel

A német autószervizek szakmai szervezete (ZDK) kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének elkerülése érdekében.

A ZDK alelnöke, Thomas Peckruhn a dpa hírügynökségnek adott interjúban rámutatott, hogy korábbi hasonló programok, például a dízelmotorok koromszűrővel való ellátása, valamint a nyolcvanas években a benzines autók katalizátorral való utólagos felszerelése során szerzett tapasztalatok alapján az ágazat fel van készülve a feladat elvégzésére. Véleménye szerint már a jövő évben megkezdődhet a dízelautók tömeges átépítése.

A német kormánypártok a hétfő estétől kedd reggelig folytatott egyeztetésen megállapodtak abban, hogy ösztönzőkkel támogatják az idősebb dízelautók tulajdonosait járműveik átalakításában vagy új modellre cserélésében annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a leginkább szennyezett német nagyvárosokban az autóhasználati tilalom bevezetése.

A német autógyártók ígéretet tettek a kormánynak arra, hogy „vonzó prémiumokat vagy árkedvezményt” tartalmazó csereprogramot kínálnak az Euro 4-es és az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosainak. A motorok utólagos átalakításához viszont még hiányzik a német autógyárak beleegyezése. A BMW és az Opel határozottan elutasítja autói utólagos átalakítását, a Volkswagen és a Daimler viszont jelezte részvételi készségét egy átépítési programban – mihelyt rendelkezésre áll a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkező berendezés.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A kipufogógáz-kezelésre szakosodott Baumot vállalat igazgatója, Marcus Hausser a dpa hírügynökségnek elmondta, hogy folyamatban van egy szűrőberendezés engedélyeztetési eljárása a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) német gépjármű-felügyeletnél.

„A kormányprogram megadhatja az átépítések megkezdéséhez szükséges utolsó lökést” – mondta. Hozzátette: a Baumot sok éves tapasztalattal rendelkezik és nem lát problémát abban, hogy garanciát vállaljon berendezéseire. „Nagy ködösítés folyik a témában” – jegyezte meg, utalva azokra a médiabeszámolókra, amelyek szerint az autóipar nem lesz hajlandó garanciát vállalni az utólag beépített berendezésekre.

A vállalat igazgatója szerint a dízelmotorok átépítési költsége 1500-2000 euró körül lehet, „ami még a csereprémiummal együtt is jóval vonzóbb megoldás lehet számos tulajdonos számára autója új modellre cserélésénél”.

Az IG Metall német gépipari szakszervezet üdvözölte a létrejött megállapodást. „A megoldás összességében növeli az ágazatban dolgozók munkahelyének biztonságát amellett, hogy fenntartja a nyomást az alternatív hajtásláncok bevezetésére is” – fogalmazott Jörg Hofmann, a szakszervezet vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy fontos lenne, hogy a külföldi autógyárak is részt vegyenek a programban.

Forrás: MTI/APA/dpa

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »