A fejlesztésekre és a szabványosításra koncentrál idén a BMW

A BMW, Rolls-Royce és Mini márkákat gyártó BMW AG tavaly 4 százalékkal, 2,5 millió autóra növelte eladásait, értékesítési árbevétele 5 százalékkal, közel 99 milliárd euróra emelkedett, adó előtti eredménye 10 százalékkal, 10,66 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 8,7 milliárd euró lett, ami 26 százalékkal magasabb az előző évinél.

Ezzel a konszern immár egymást követő nyolcadik évét zárta rekord értékesítéssel, és még idén is kitarthat a lendület, a BMW 2018-ban is  eladásainak és bevételének kismértékű növekedésére számít, adó előtti eredményét pedig annak ellenére is legalább szinten tervezi tartani, hogy az elektromos mobilitási és autonóm közlekedési technológiák, valamint az új modellek fejlesztésére a tavalyinál egymilliárd euróval többet, várhatóan hétmilliárd eurót fordít.

BMW Z4 concept - kép forrása: BMW

BMW Z4 concept – kép forrása: BMW

A bevételarányos kutatás-fejlesztési kiadásokat a BMW az elkövetkező két évben a szokásos 5,0-5,5 százalék helyett 6,5-7,0 százalékra növeli.

Nicolas Peter pénzügyi igazgató elmondta, az eredmény szinten tartása érdekében csökkentik a modellek közötti technológiai eltéréseket és növelik a nagy nyereségtartalmú modellek részarányát a kínálatban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa/APA/AP/Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek