Nem győzi gyártani keskenytörzsű gépeit az Airbus

Az eddiginél több keskenytörzsű, A320-as családba tartozó repülőgépet akar gyártani az Airbus egy éven belül, mert nagyon nagy a kereslet a típusra – mondta Eric Schulz, a toulouse-i repülőgépgyártó kereskedelmi vezetője kedden Szingapúrban.

A Flightglobal légügyi szaklap szerint a héten zajló Szingapúri Légi Szalonon a januárban nyugdíjba vonult John Leahy utóda azt mondta, már tanulmányozzák, hogy hogyan lehetne a gyártósorokról a korábbi terveknél is több gépet legurítani. Az Airbus jelenlegi tervei szerint 2019-re havi 60-ra tudják felfuttatni a termelést, de a nagy igény miatt ennél is nagyobb gyártási rátára lenne szükség.

Airbus_A321LR

Airbus A321 LR (Long Range) – kép forrása: Airbus Newsroom

Tavaly az Airbus 558 keskenytörzsű gépet gyártott, ez átlagosan havi 46-ot jelent. Az Airbus eddig 14 ezer, A320-as gépre szóló rendelést rögzített a rendszereiben, 7900-at szállított le, a fennmaradó több mint 6 ezer gépet pedig nyolc év alatt készítenék el, ha nem gyorsítják fel a gyártást.

A szaklap megjegyezte, hogy a korábbi kereskedelmi vezető, John Leahy és az Airbus utasszállító gépeket gyártó részlegének vezetője, Fabrice Brégier között folyamatosan vita volt arról, hogy mekkora rátával érdemes ezeket a keskenytörzsű gépeket gyártani, végül Fabrice Brégier akarata érvényesült – a francia szakember azonban idén távozik az Airbus éléről, helyét Guillaume Faury, az Airbus Helicopters vezérigazgatója veszi át.

Eric Schulz beszélt arról is, hogy a januárban a dubaji Emirates légitársasággal megkötött, 36 újabb Airbus A380-as óriásgép leszállításáról szóló szerződés után újabb érdeklődők vásárolhatnak a lassan fogyó típusból. Elsősorban azokra a főként ázsiai-óceániai légitársaságokra számít, amelyek nagy utasforgalmú járatokat üzemeltetnek olyan repülőterekre, ahol szűkösek a kapacitások, így egy nagy géppel lehet a leghatékonyabban utasokat szállítani.

Ázsia kiemelt terület az Airbus számára, mivel tavaly az újonnan átadott gépeik 51 százaléka ebbe a térségbe került, és a december 31-én érvényes rendelésállomány 65 százalékát az ázsiai cégektől érkezett rendelések tették ki.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Csak az elektromos autókban bízik a T&E civil szervezet

Mintegy 43 millió súlyosan környezetszennyező dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, és a számuk tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is - írta keddi jelentésében a Transport & Environment (T&E - Közlekedés és Környezet) nevű nemzetközi civil szervezet.

Read More »

Erdogan következő célpontja: a bankrendszer

Erdogan török elnök úgy véli, a hatóságoknak utána kellene néznie az Isbank igazgatótanácsában ülő ellenzékieknek – jelentette a Hurriyet, melynek hatására az ország legnagyobb tőzsdén forgó bankjának a részvényei zuhanásba kezdtek. Az ellenzék szerint Erdogan a banki tulajdonrészt vélhetőleg az immár általa irányított nemzeti vagyonalapba kívánja beolvasztani.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás