Árháborúba kezdett Amerikában az Aldi és a Walmart

Az Aldi német élelmiszeripari üzletlánc felveszi a kesztyűt az Egyesült Államokban és a saját pályáján próbálja meg legyőzni a világ legnagyobb kiskereskedelmi cégét, a Walmartot: az alacsony árakkal.

A Walmart egyre súlyosabb konkurenciával néz szembe a hazai piacán: az Egyesült Államokban ugyanis immár körülbelül 1600 bolttal van jelen az Aldi német diszkontáruház. Ráadásul Jason Hart, az Aldi amerikai részlegének vezérigazgatójának elmondása szerint a német cég árai jelenleg 21 százalékkal alacsonyabbak, mint a Walmarté. Hart azt tervezi, hogy fenntartják ezt a különbséget.

A most napvilágra került stratégia középpontjában a minél több saját márkás termék bevezetése áll, mégpedig azért, hogy elcsábítsa az „árérzékeny” vásárlókat. Továbbá a vállalat hosszú távú célja a masszív terjeszkedés az amerikai élelmiszeripar megzavarására, melyben 18 vállalat ment csődbe 2014 óta.

Hart tervei szerint, melyet 2018 végéig kívánnak végrehajtani, 1,6 milliárd dollárba fog kerülni 1300 amerikai áruházuknak a bővítése és átalakítása, valamint a 400 új bolt megnyitása főként Texasban, Floridában és a két parton. A vezérigazgató azt is megígérte, hogy ha szükséges, az Aldi hajlandó lesz gyakrabban megváltoztatni az árakat, hogy reagáljon a riválisokra.

Habár az amerikai élelmiszerkereskedelemben a forgalom 22 százalékát a Walmart bonyolítja, míg az Aldi csak 1,5 százalékát, az amerikai konszern éves szinten legfeljebb két százalékos növekedést tud produkálni, szemben az német vállalatnál mért 15 százalékos forgalomnövekedéssel. A Walmart aggodalma tehát nem alaptalan: az elmúlt években ugyanis a német konkurens (ami 1976 óta van jelen az amerikai piacon) lassan ledolgozta a hátrányát.

  • Mindennap alacsony árak
Az Aldi elég egyszerű stratégiát követ a vásárlók megnyerésére: az alacsony árakkal. „Nem zavarjuk össze az embereket a különféle kuponokkal, kedvezményekkel, értékesítésekkel és hűségkártyákkal, amelyek ugyebár tagdíjat igényelnek” – mondta Hart.

Az német cég növekedési potenciálját a versenytársak is észrevették. A Reuters még februárban számolt be például arról, hogy a Walmart alkalmazottak ezreit küldte bevásárolni az Aldi üzletekbe, hogy nézzék meg az egyes termékek árait és így a versenytárs alá ígérhessenek.

Az árháború az egész kiskereskedelmi szektorban jelen van, de semmiképpen sem olyan erősen, mint az élelmiszeriparban. Újabban például a Lidl is Amerikában kíván terjeszkedni: az első ütemben 20 bolt nyílik meg Észak- és Dél-Karolina, illetve Virginia államban, de egy éven belül az üzletek számát százra emelné a diszkontáruház, ami négyezer új munkahelyet jelent az amerikai gazdaságnak. A Walmartnak viszont egy újabb riválist.

Forrás: Reuters

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »