Az elektromos autóké a jövő

Az elektromos autók gyors térnyerése nem csak az autógyártók véleménye. Már a Total SA, a világ negyedik legnagyobb olaj- és gázipari vállalata is azt állítja, hogy a villanyautók az elkövetkező évtized végére az új járművek értékesítésének majdnem egyharmadát tehetik ki.

„2030-ra az olajalapú üzemanyagok iránti kereslet eléri a maximumát, ahonnan nincs tovább. Még az is lehet, hogy innentől megkezdődik a hanyatlás. Ezzel szemben az elektromos autók addigra az új járművek 30 százalékát teszik majd ki” – fejtette ki a Bloomberg-nek Joel Couse, a Total vezető közgazdásza.

Ez az előrejelzés messze a legmeredekebb – főleg ha belegondolunk, hogy egy olajipari konszern egyik fejese mondta – és bőven meghaladja a Bloomberg New Energy Finance (BNEF) várakozásait – mondta Colin McKerracher, a BNEF fejlett közlekedési elemzőközpontjának vezetője.

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

Más olajvállalatok is csökkentették hosszú távú előrejelzéseikben az olaj iránti keresletet. A Shell vezérigazgatója, Ben van Beurden például márciusban kijelentette, hogy az olaj iránti kereslet már a 2020-as évek végére eléri a csúcsát. Ezért olyan üzleti egységek létrehozására van szükség, melyek segítenek kiaknázni a legjövedelmezőbb tiszta energiaforrásokat.

Az elektromos autók megkezdték a versenyt a benzines modellekkel mind az ár, mind a teljesítmény tekintetében. Az elektromos autó legdrágább része az akkumulátor, amely a BNEF szerint az ár felét teszi ki. Az első versenyképes modelleket a luxusjárművek között kell keresni, élen a Tesla S-modelljével, amely jelenleg a legkeresettebb nagy luxusautó az Egyesült Államokban.

Kapcsolódó cikkünk: Jó úton halad a Tesla, egekben a gyártás

Az akkumulátorárak azonban évente körülbelül 20 százalékkal csökkennek, továbbá az autógyártók milliárdokat fektetnek a flottáik villamosítására. A Volkswagen például azt szeretné, ha 2025-re eladásainak 25 százalékát tenné ki az elektromos autók értékesítése. A Toyota pedig 2050-re a fosszilis üzemanyagok teljes kivonását tervezi.

Az elektromos autók jelenleg a globális járműértékesítés mintegy 1 százalékát teszik ki, de a hagyományos autógyártók egyre inkább az átalakulásra készülnek. 2018-ban a Volkswagen egy Audi SUV-vel és az első nagysebességű amerikai töltőhálózattal próbálja behozni lemaradását a Teslával szemben, továbbá a Tata Motors Jaguárja szintén ígéretes autóval rukkol elő.

2020-ra pedig tényleg elkezdődik a lavina: a Mercedes-Benz, a VW, a General Motors és még sokan mások tucatnyi új modellt készülnek piacra dobni:

ev2

A BNEF előrejelzése, illusztráció: Bloomberg New Energy Finance

„2020-ra több mint 120 különböző elektromos autó-modell lesz a spektrumban” – mondta Michael Liebreich, a BNEF alapítója. „Ezek nagyszerű autók, amelyek egyenértékűvé válnak a belső égésű motoros verziókkal” – tette hozzá.

  • További cikkeink a témában:

Forrás: Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Űrverseny ázsiai módra

Az ázsiai kontinens három kiemelkedő világűrbeli hatalommal is büszkélkedhet - Kína, India és Japán is aktívan fejleszti képességeit. Amíg azonban Kína a saját útját járja, India és Japán összefogással próbálja túlszárnyalni vetélytársát. Szakértők szerint a verseny csak fokozódni fog, a világűr pedig már nem a békés együttműködés színtere.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás