Az Emirates kiskapukat keres az új tilalomra

Az Emirates légitársaság a dubai nemzetközi repülőtéren nem szeretné elvenni utasai laptopjait, csak közvetlenül a beszállás előtt, így minimalizálva a nagyobb elektronikai eszközök fedélzeti tilalmának hatását.

Az állami tulajdonban lévő légitársaság azt tervezi, hogy a biztonsági zónában lehetővé teszi a laptopok és tabletek használatát az utolsó pillanatig, legfőképpen a prémium üléseken ülő utasai számára. A beszállás előtt közvetlenül a cég munkatársai összegyűjtik a tilalom alá eső elektronikai eszközöket és a raktérben tárolják azokat a megérkezésig. A fennakadások elkerülése végett, a tilalom életbe lépésének első napjaiban növelni fogják a munkatársak számát.

„Ez az új biztonsági intézkedés több szempontból is kihívást jelent számunkra. Figyelni fogjuk, hogy a tilalomnak milyen üzleti hatása lesz és ennek függvényében alakítjuk a stratégiánkat” – nyilatkozta Tim Clark az Emirates elnöke.

Az amerikai hatóságok nyolc muzulmán többségű ország tíz repülőteréről induló és az Egyesült Államokba tartó járatokon tiltották meg a nagyobb elektronikai eszközök felvitelét a fedélzetre terrorveszélyre hivatkozva.

Az USA után a Downing Street szóvivője kedd délután bejelentette: az új repülésbiztonsági rendelkezés értelmében normál méretű mobiltelefonnál nagyobb elektronikus berendezések nem vihetők fel az utaskabinba a Törökországból, Libanonból, Jordániából, Egyiptomból, Tunéziából és Szaúd-Arábiából Nagy-Britanniába induló járatokon.

Részletek…..

Az Emirates légitársaság az egyik legsúlyosabban érintett az új biztonsági tilalom által, főleg amiatt, hogy a jól fizető üzletemberek folyamatosan keresik a lehetőségeket a holtidők minimalizálására a repülések során.

A JP Morgan egyik elemzője szerint az elektronikai tilalom megváltoztathatja a globális légiforgalmat.

Tim Clark nyilatkozatában nem akarta kommentálni a tilalom mögötti motivációt, kijelentette, hogy az Emirates túl fog lendülni az intézkedésen és a légitársaságok dolga, hogy megfeleljenek és kezelni tudják a kereskedelmi és üzemeltetési kihívásokat.

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »