Forradalmi újdonsággal rukkol elő az Adidas

Az Adidas már egy ideje tesztel egy üzletet, ahol a vásárlók maguknak tervezhetnek pulóvereket, majd egy testszkenner megállapítja a pontos méreteiket, ezután pedig egy csúcstechnikás gép órákon belül le is gyártja a terméket. A német vállalat így próbál gyorsabban reagálni és megfelelni az ügyfelek igényeinek.

A sportruházat-gyártó számos olyan kezdeményezésen dolgozik, amellyel lerövidíthető az új dizájnok boltokba kerülése közti idő. Vegyük például a cipőipart, ahol 12-18 hónap a standard várakozási idő, beleértve az új, robotizált német és amerikai gyárakat is.

A cég reméli, hogy az innováció bevezetése segít majd alkalmazkodni az állandóan változó és szeszélyes divattrendeknek, valamint hogy ezáltal több terméket tudnak eladni teljes áron. Az Adidas ugyanis arra törekszik, hogy megfeleljen az új célkitűzésének, azaz 2020-ig feltornázza az üzemi haszonkulcsát a rivális Nike szintjéig.

Egy berlini plázában, egy spontán üzletben (pop-up store) a vásárlók már ki is próbálhatták a dolgot: saját maguknak tervezhettek merinó gyapjúból készült pulóvereket a 200 eurós árért, melyet helyben el is készítettek számukra, továbbá kimosták és meg is szárították. Mindezt négy órán belül.

  • A tervezés és elkészítés menete
A vásárlók először beléptek egy elsötétített szobába, ahol mindenféle fényeket és mintákat vetítettek a mellkasukra. A minták között – egy szenzoros érzékelőnek köszönhetően – kézmozdulatok segítségével lehetett válogatni. Mint egy interaktív videojátékban.

Fotó: Reuters

A gép több tucat lehetséges opciót rögzített, ami után a vevő egy képernyőn ki tudta választani a kedvencét, ahol ezután még a különböző színkombinációkkal is tudott kísérletezni. A tesztelők akár maradhattak standard méreteknél, de választhatták azt is, hogy egy testszkenner vegyen róluk pontos méretet. Ezután a személyre szabott mintát a szükséges információkkal együtt átküldték egy, a boltban található kötőgépnek.

„Ez egy nagyon egyedi megoldás. Olyan, mintha magadnak kötnél egy pulóvert” – mondta az egyik vásárló, aki hozzátette, hogy mivel neki rövidebb karjai vannak, mint a standard méretű daraboknak általában, nagyon örült, hogy még ezt is be tudta állítani saját magának.

Az Adidas 2020-ig a termékek 50 százalékának elkészítési időkeretét akarja a minimumra csökkenteni, ami által 70 százalék fölé akarja tornázni a teljes áron eladott áruk arányát. Ez az arány most kevesebb mint a termékek felére igaz.

„Ha meg tudjuk adni a fogyasztóknak, hogy mit akarnak, hol akarják, illetve mikor akarják, akkor csökkenteni tudjuk a kockázatot. Csak rá kell éreznünk, mi a népszerű manapság” – mondta Eric Liedtke, a márka képviselője múlt héten a befektetőknek.

A „Knit For You” üzlet része egy, a német kormány által támogatott kutatási projektnek, melyben tudósok működnek együtt ipari partnerekkel. Az Adidas egyik szóvivője szerint most elemzik a projekttel kapcsolatos adatokat és visszajelzéseket, mielőtt a cég úgy döntene, folytatja a koncepció kivitelezését.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: Reuters

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »