Rekordnyereséggel zárta a tavalyi évet az Adidas német sportszergyártó, amelynek új vezetője még ambiciózusabb célokat tűzött ki az idei évre és középtávra egyaránt.
A vállalat szerdán közölte, hogy bevételei 18 százalékkal 19,3 milliárd euróra emelkedtek 2016-ban, a rendszeres tevékenységből származó profitja pedig most először meghaladta az egymilliárd eurót. A nyereséget növelte, hogy alacsonyabb beszerzési költségek mellett magasabbak voltak az eladási árak, a forgalmat pedig erősítette a nyári olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság.
Kasper Rorsted, aki tavaly októberben igazolt át az Adidas élére a Henkeltől, rendkívül optimista az idei és a következő három évet tekintve. Az idei évre a bevételek 11-13 százalékos és a nyereség 18-20 százalékos emelkedését tűzte ki célul, így a várt nyereség 1,22 milliárd eurós szintje meghaladja az elemzők 1,13 milliárd eurós várakozását.
A vezérigazgató jelentősen emelte az Adidas 2015-2020-as stratégiai tervében kitűzött célmutatókat. Az új elképzelés értelmében változatlan árfolyammal számolva 2015 és 2020 között évente átlagosan 10-12 százalékkal emelkedhetnek a bevételek, a profit pedig 20-22 százalékkal növekedhet. A korábbi terv „magas egyszámjegyű” bevételnövekedés mellett a nyereség 15 százalékos emelkedésével számolt.
- Nagy potenciált látnak az online eladásokban
Az Adidas árfolyama újabb történelmi csúcsra emelkedett a frankfurti tőzsdén a vártnál jobb eredményeknek és előrejelzésnek köszönhetően: napi csúcsán 8,91 százalékos nyereségben, 174,05 eurós árfolyamon jegyezték.
Mint korábban megírtuk, a tavalyi év a Pumának is nagyon sikeres volt – a magasabb forgalom és nyereség után ők is növelték a 2016-os év eredménye utáni osztalékot, valamint szintén megemelték az idei eredmény előrejelzést is.
Forrás: MTI/Reuters/dpa