Az autógyártók még nem állnak készen a valós mérésekre

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Az ACEA az Európai Bizottság első alelnökének, Frans Timmermansnak címzett levelében a valós használati körülményeket modellező RDE (Real Driving Emissions) tesztek bevezetésének „reálisabb” ütemezését szorgalmazza, mivel az megítélésük szerint nem ad elegendő időt az autógyártóknak a felkészülésre.

„A gyártóknak egyszerűen nem lesz elegendő ideje a járművek szerkezeti felépítésében, a motorok és a kipufogók kivitelében és a gyártósorok kialakításában megkövetelt változtatásokat végrehajtani”– mutatott rá Erik Jonnaert az ACEA főtitkára. A főtitkár hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az ACEA elviekben támogatja az emissziós értékek mérésének a szigorítását.

A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: MTI

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »