Kényszerből privatizálják a görög kikötőt

A thesszaloniki kikötő többségi, 67 százalékos tulajdonrészének  megszerzésére március 24-ig lehet kötelező árajánlatot tenni – közölte a görög  privatizációs ügynökség név nélkül nyilatkozó két illetékese kedden.

A nemzetközi hitelezők 2015-ben – a 2010 óta immár harmadik mentőprogram keretében – 86 milliárd euró hitelt hagytak jóvá a csőd fenyegette Görögország számára. A támogatás folyósításának egyik feltétele egy nagyszabású privatizációs terv végrehajtása volt, Athén azonban belpolitikai események és számos más ok miatt a tervezettől jóval elmaradt, a privatizációs bevétel csupán 4 milliárd eurót tett ki eddig a várt 50 milliárd euró helyett.

A lehetséges vevők között van a dán Moller-Maersk szállítmányozási és olajipari cég tulajdonában álló APM Terminals, a fülöp-szigeteki székhellyel rendelkező International Container Terminal Services (ICTS) kikötő-üzemeltető, a dubai székhelyű P&O Steam Navigation Company (DP World), valamint a japán Mitsui & Co.

A privatizációs kiírás egyik feltétele, hogy a vevőnek 180 millió eurót kell fordítania a kikötő fejlesztésére 2021-ig.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »