A Daimler szerint nehéz lesz az elektromos teherautók elterjesztése

● Pluszban az európai piacok
● A DE30 kereskedési sávjának tetejét teszteli
● A Daimler Truck vezérigazgatója figyelmeztetett, hogy az elektromos teherautók drágábbak lesznek a belső égésű modelleknél

A vegyes ázsiai kereskedés ellenére pluszban forognak az európai részvénypiacok az új hét kezdetén. Minden főbb európai index nyereséget mutat, kivéve az orosz indexeket, melyek 1-2%-os veszteségben állnak. A spanyol és olasz piac teljesít a legjobban, 1,8% körüli az emelkedésük jelenleg. A gazdasági naptár ma üres, nem várható fontosabb adatközlés. Ma kezdődtek volna Törökországban az orosz-ukrán béketárgyalások, de Oroszország közölte, hogy valószínűleg csak holnap indulnak az egyeztetések.

A DE30 múlt héten meg tudta védeni a 14.200 – 14.250 pont közötti támaszt, ami a jelenlegi kereskedési sáv alsó határa. A pénteki és ma délelőtti helyreállás után az index most a felső limitet teszteli 14.500 – 14.550 pont között. Ha sikerülne végre kitörnie ebből a sávból, az emelkedő mozgás kiterjedhet a 14.840 pontos szintig, ami egyrészt a kitörés elvárható célára, másrészt pedig egy februári lokális csúcs is jelöli.

Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.

Ha viszont nem sikerülne a kitörés, akkor az index újra a kereskedési sáv alsó határa felé mozdulhat el. Ebben az esetben a kereskedők lehetséges támaszként tekinthetnének a 200 órás mozgóátlagra is (lila vonal).

Vállalati hírek

A Temasek Holdings, a német Bayer (BAYN.DE) egyik hosszútávú befektetője állítólag a Bayer vezérigazgatójának, Werner Baumannak a leváltását szorgalmazza. A Bloomberg cikke szerint a befektetők azért válnának meg a vezérigazgatótól, mert Baumann vezetése alatt aggódnak a cég működési teljesítményéért.

Martin Daum, a Daimler Truck (DTG.DE) vezérigazgatója egy Financial Times-nak adott interjúban kijelentette, hogy az elektromos teherautók költségei örökké magasabbak lesznek a hagyományos motorral szerelt társaikénál. Ez egy potenciálisan nagy akadály lehet az elektromos teherautók gyors és széleskörű elfogadásában. Daum az EU-t is bírálta azért, mert nem engedélyeztek egy 500 millió eurós tervet, amely az elektromos teherautók töltőhálózatának kiépítését célozta. A tervet közösen terjesztette elő a Daimler, a Volvo és a Traton.

Elemzői lépések

● A Vonovia (VNA.DE) részvényekre vonatkozó ajánlását „vétel”-ről „semleges”-re rontotta a Morgan Stanley. A célár 48 euró.

Forrás: XTB

Jelen tartalmat az XTB S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el. A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak. A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 85%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12, Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »