Francia-ausztrál katonai megaüzlet tizenkét tengeralattjáró építéséről

Franciaország tizenkét tengeralattjárót épít az ausztrál hadiflottának – az erről szóló kormányközi üzletről szóló megállapodást kedden írták alá a dél-ausztráliai Adelaide-ban.

A megállapodást Malcolm Turnbull ausztrál miniszterelnök és Jean-Yves Le Drian francia védelmi miniszter látta el kézjegyével. Az aláírás után Turnbull azt hangoztatta, hogy a megállapodás révén az ausztrál hadsereg korszerű tengeralattjáró-flottára tesz szert, amely a legmodernebb hagyományos (nem nukleáris) meghajtású tengeralattjárókból áll majd.

A részben francia állami tulajdonban lévő DCNS francia vállalat az idén áprilisban nyerte meg az új generációs tengeralattjáró építéséről szóló tendert. A francia vállalat német ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) és a Mitsubishi Heavy Industries vállalat japán kormány által támogatott konzorciuma elől “halászta el” az óriás üzletet.

A DCNS csoport Barracuda osztályú, 5 ezer tonnás atommeghajtású tengeralattjárójának diesel-elektromos változatával pályázott, és 56 milliárd ausztrál dollár (mintegy 10 500 milliárd forint) értékű ajánlatot tett.

A tengeralattjárókat Dél-Ausztráliában fogják legyártani, és az elsőket közülük 2030-ban állítják hadrendbe. Ez minden idők legnagyobb ausztrál katonai megrendelése, amely munkahelyek ezreit teremti meg Ausztráliában, és jelentősen növelni fogja az ausztrál hadsereg ütőképességét. Az új hadihajók az ausztrál haditengerészet jelenleg hadrendben lévő, Collins osztályú tengeralattjáróit váltják majd fel fokozatosan, a következő évtizedekben.

Ausztrália tavaly augusztusban jelentette be, hogy a következő húsz évben 89 milliárd ausztrál dollárt (több mint 18 ezer milliárd forintot) tervez a haditengerészet korszerűsítésére költeni, s a mostani kormány idén márciusban terjesztette elő a fejlesztésre vonatkozó konkrét terveit.

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás