Continental: az elektromos autók tömeges megjelenésére 2025 előtt nem kell számítani

Nem tesz le a dízelmotor fejlesztéséről a német Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern. Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató a Reuters hírügynökségnek adott interjúban hangsúlyozta, hogy a modern dízelmotorok meg tudnak felelni az emissziós követelményeknek és így ígéretes technológiai alternatívát jelentenek.

Megjegyezte ugyanakkor, hogy a dízelmotorok egyes területekről történő kitiltásáról és a nitrogén-oxid-kibocsátásáról megindult vita miatt a dízelautók eladása a Continental tapasztalatai szerint is csökken, a benzinmotoros autóké pedig emelkedik.

A dízeltechnológiához kötődő üzlet a Continental bő 40 milliárd eurós forgalmának csak egy töredékét adja, míg az oroszlánrészét a benzinmotoros technológia teszi ki. A belsőégésű motor még hosszú növekedés előtt áll, a Continentalnak nem áll szándékában letenni a technológiáról – szögezte le Wolfgang Schäfer.

Az autógyártók a belsőégésű motorok új generációjának kifejlesztésén dolgoznak, amelyeknél nagy szerep hárul az elektronikus vezérlésre a károsanyag kibocsátás csökkentésében. „Ha jól hasznosítjuk tapasztalatainkat, még hosszú évekig lehetünk sikeresek ezen a területen” – fogalmazott a Continental pénzügyi igazgatója. Az elektromos autók tömeges megjelenésére 2025 előtt nem kell számítani – tette hozzá.

A Continental mindemellett nagy figyelmet szentel az elektromos mobilitásnak is, a technológia fejlesztésébe 300 millió eurót szán invesztálni 2021-ig. A Continental kapacitásnövelő beruházásai, és a magasabb nyersanyagárak ellenére is jó eredménnyel zárta az első negyedévet és megemelte éves bevételi előrejelzését is.

A Bosch után a második legnagyobb autóipari beszállító, a Continental az első negyedévben 11 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 11,7 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett nyereségét 2,1 százalékkal, 750 millió euróra növelte, szemben a 741 millió eurós elemzői várakozásokkal. Az év egészében a Continental 43,5 milliárd euró, a tavalyinál 500 millió euróval magasabb értékesítési árbevételre számít.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/APA/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »