Temetik a dízelautókat, de lehet, hogy bánni fogjuk


A rovat támogatója az XTB

Minden harmadik dízelautó tulajdonos biztosan benzines autóra váltana következő vásárlásakor a Forsa piackutató intézet felmérése szerint, öt dízelautó tulajdonosból pedig mindössze kettő választana újra dízelüzemű modellt, tehát a bizonytalanok száma is közel harminc százalékra tehető.

A dízelbotrány okán a dízelautókra irányult reflektorfény nem maradt következmények nélkül, a dízelautók tulajdonosai közül már minden harmadik benzin üzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt.

Az elektromos autók azonban a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt még nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára. Persze egyre népszerűbbek ezek a modellek is.

Az autógyártókat egyrészt az aggasztja, hogy a dízel technológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja, másrészt munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízel technológiától.

“Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása” – jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének az elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapokon szokott dönteni.

A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására.

“Nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt”

– fogalmazott Harald Krüger a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus szombati számában megjelent interjúban leszögezte, hogy “ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid- és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól”.

A VW szóvivője Nicolai Laude szerint “a legújabb kipufogógáz kezelési technológia a nitrogénoxid-problémát is megoldja az új autóknál”. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók “teljes erőbedobással dolgoznak a dízel technológia jobbításán”.

A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.

A nagy autógyártók rendületlenül milliárdokat invesztálnak a technológia fejlesztésébe. A német környezetvédelmi minisztérium szerint ugyanis a dízelautók károsanyag-kibocsátása közúti forgalomban jócskán felülmúlja az uniós határértékeket. A német tartományi kormányzatok ezért ellenintézkedéseket fontolgatnak. Stuttgart és München például 2018-tól az idősebb dízel autók használatának a betiltását tervezi.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

Jó esély van ma egy tőzsdei Fekete Péntekre

Tegnap közel 1.200 pontot esett az amerikai Dow Jones, annak ellenére, hogy az index napközben még próbálkozott az emelkedéssel. Az éjjel újabb negatív hírek érkeztek a koronavírussal kapcsolatban, így ma is -600 pontos nyitás várható, ráadásul jön a hétvége, ami tovább erősítheti a kockázatkerülést a piacokon.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás