Rákapcsolt a román cégek rangsorában éllovas Dacia

Az Automobile Dacia tavaly 5,3 milliárd euróra növelte kereskedelmi forgalmát, ezzel megerősítette vezető helyét a romániai cégek rangsorában – közölte szerdán Liviu Bocsaru, a Renault-Nissan csoporthoz tartozó cég pénzügyi igazgatója.

A Daciának úgy sikerült az előző évinél 8,3 százalékkal nagyobb forgalmat és (kétszázalékos növekedést jelentő) 101 millió eurós nettó nyereséget elérnie, hogy valójában kevesebb autót gyártott, mint 2015-ben. Minden eddiginél jobban fogyott ugyanis a márka legdrágább modellje, a Duster hobbiterepjáró, amiből mintegy 190 ezret értékesítettek, 20 ezerrel többet, mint 2015-ben.

Bár a 2010 óta gyártott SUV karrierje a végéhez közelít (az idén év végén ugyanis újabb Duster-modelleket dobnak piacra), tavaly a romániai autógyár kapuján kigördült több mint 320 ezer jármű csaknem 60 százaléka Duster volt.

  • Az exportnak köszönhető
A cég kereskedelmi forgalmának 90 százalékát az export teszi ki: a Dacia tavaly az előző évinél 8,4 százalékkal több (109 ezer) autót értékesített az EU-ban, 2,6 százalékos piaci részesedést érve el, de afrikai és ázsiai piacokon is nőtt a kereslet a román márka iránt. Romániában viszont feleannyi autót sem tud eladni a Dacia, mint a 2008-as válság előtt. Az új autók hazai piaca csak töredéke a nyugatról behozott használt járművekének, amelyeket – Bocsaru szerint – semmilyen adó nem terhel.

A francia csoport tavaly újabb csaknem 200 millió eurót fektetett be Romániában, ebből 175 milliót a Dacia-üzemek korszerűsítésére, az új Logan, Logan MCV és Sandero modellek gyártósorainak kialakítására. A Renault romániai beruházásai 2000 óta mintegy 2,5 milliárd euróra rúgnak. A romániai autógyár tavaly 14 ezer alkalmazottat foglalkoztatott.

A Dacia 2013-ban került az élre a legnagyobb romániai cégek rangsorában, megelőzve az OMV-Petrom olajvállalatot, amely 2016-ra 3,55 milliárd eurós kereskedelmi forgalmat jelentett.

  • Friss autós cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »