Pár éven belül Kína lesz a világ legnagyobb légipiaca

Az IATA szerint 2024-re Kína megelőzi az Egyesült Államokat a világ legnagyobb légipiacáért folyó versenyben, ráadásul idén a kínai repülőgépgyártás is felpörög, így az ipar eddigi két vezető szereplője – az Airbus és a Boeing  – egy új vetélytárssal lesz kénytelen szembenézni.

A kínai piac a következő két évtizedben minden bizonnyal óriási növekedést ér majd el, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint az ország utasforgalma – a belföldi forgalmat is beleértve – 2035-re eléri majd az 1,3 milliárd főt, ezzel jócskán meghaladja majd az Egyesült Államok 1,1 milliárdra becsült utasforgalmát, de a két piac mérete már 2024-re kiegyenlítődik, azaz innen Kína már átveszi a vezetést.

A 2015-ös tényadat az Egyesült Államokra vonatkozóan 895,5 millió volt.

A Boeing tavaly szeptemberi becslése szerint Kínának a 2035-ig tartó közel két évtizedben 6810 új repülőgépre lesz szüksége, melyek közül 5110 darab a keskenytörzsű, másnéven egyfolyosós gépek közül kerül majd ki. Ezzel az adattal Kína lenne a legnagyobb megrendelő országokat tekintve, de régiókat tekintve is szorosan felzárkózna a vezető Észak-Amerika és a második Európa mögé.

A fő kérdés most az, hogy sikerül majd felosztani ezt a piacot a versengő gyártók – az Airbus, a Boeing és az új kínai szereplő, a COMAC  – között. A Boeing máris több fronton támad, a COMAC-kal közösen ugyanis egy új üzemet építenek fel a kelet-kínai Zhoushan városban, Boeing B737-es repülőgépek összeszerelésére és egyéb típusok karbantartására.

A COMAC pedig közben halad saját típusának a fejlesztésével, ami kifejezetten az Airbus 320-as és a Boeing 737-es modellcsalád versenytársának készül.

Az állami hátterű cég C919-es típusa még május vége előtt elvégzi első repülését, azaz a tesztelés a korábbi csúszások után most már valóban a végső fázisban van. Sőt, már az is publikussá vált, hogy a China Eastern Airlines fogja elsőként üzemeltetni a típust, melyre novemberi adatok szerint máris 570 megrendelése van a cégnek 23 országból.

  • Kapcsolódó cikeink:

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

 

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »