Egy német kutatóintézet tanulmánya szerint válságban van az autóipar

A Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének májusi piaci elemzése szerint az eladások globális csökkenése és az elektromos mobilitásra való átállási kényszer valóságos krízis-üzemmódba kényszerítette az autóipart.

A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma, márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésére még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa.

Ferdinand Dudenhöffer, a CAR intézet vezetője szerint a forgalom visszaesése elsősorban Donald Trump amerikai elnök védővámokat és szankciókat alkalmazó kereskedelempolitikájának tulajdonítható.

A legnagyobb kihívás előtt a világ legnagyobb autópiaca, a kínai áll, ahol az eladások immár a tizenkettedik egymást követő hónapban maradnak el az egy évvel korábbitól – mutatott rá az intézet vezetője. Kínában tavaly 23,3 millió autót értékesítettek, a piac az éves globális gyártási volumen 28 százalékát vette fel.

A lassuló szakaszt megelőzően az eladásoknak több mint egy évtizeden át tartó növekedése nagy termelő-beruházásokra késztette Kínában a világ legnagyobb autógyártóit. Ennek következtében mostanra nagy többletkapacitás halmozódott fel, ami Dudenhöffer szerint legalább évi hatmillió autóra tehető. Ez pedig az amerikai cégek közül érzékenyen érinti például a General Motors, a Ford és a Tesla autógyárat is.

A CAR intézet prognózisa a kínai autópiacon tíz százalékos forgalom-visszaesést valószínűsít az idén, míg Nyugat-Európában három százalékos forgalomcsökkenés várható.

A gazdaságpolitikai és konjunkturális okok együttese által előidézett kedvezőtlen üzleti környezetben jelentősen megcsappant az autóipar bevételtermelő képessége és romlott a likviditása is – mutatott rá Dudenhöffer.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »