Légszennyezés vs. koronavírus: most nem jött be a papírforma

Novemberben a légszennyezés mértéke szinte semmit sem csökkent a második európai korlátozás-hullám során, szemben a tavaszi lezárások során tapasztalt drasztikus visszaeséssel.

Az EU klímamegfigyelő ügynöksége által szolgáltatott műholdas adatok azt mutatják, hogy a személygépkocsikból és teherautókból származó nitrogén-dioxid szintje csak mérsékelten csökkent – sőt, néhány esetben nőtt -, miután a lezárások érvénybe léptek Európában. A légszennyezés annak ellenére sem csökkent, hogy a nagyvárosoban sok helyütt bezártak az éttermek, az üzletek és a bárok.

Szakértők szerint ez azért van, mert a korábbi lezárási hullámmal ellentétben – amikor a főbb szennyező anyagok szintje legalább 50%-kal csökkent az európai városokban -, az elmúlt hetekben jóval magasabb volt a járműforgalom, mint tavasszal. A tendencia azt jelzi: egyre többen járnak autóval, hogy elkerüljék a másokkal történő érintkezés kockázatát.

https://www.instagram.com/p/CH8LAoUJyYF/
  • Kapcsolódó cikkeink:

A koronavírus súlyosbítja Delhi légszennyezési válságát

A légszennyezés lassan visszatér a járvány előtti szintre

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »