A Volkswagent valószínűleg nem küldi padlóra a járvány

A Volkswagen csoport (VW) megerősíti 2020-ra szóló várakozását, miszerint a koronavírus-világjárvány ellenére valamennyi üzletágban nyereséget érnek el – közölte a német autógyártó csoport szerdán.

A VW a január-augusztusi időszakban 5,6 millió járművet szállított ki a megrendelőknek, ami ugyan 21,5 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 7,1 millióhoz képest, de még így is felülmúlja a teljes piac teljesítményét, és egyúttal azt jelenti, hogy a csoport 13 százalékra növelte globális piaci részesedését az egy évvel korábbi 12,6 százalékról – emelték ki a társaság közleményében.

Hozzátették, hogy a prémium és luxusmárkák kisebb visszaesést produkáltak az úgynevezett volumenmárkáknál, illetve a teherautókat és buszokat gyártó üzletágnál (Truck & Bus), a vállalatcsoport legnagyobb piacán, Kínában pedig a világrégiók közül a legkisebb mértékben – 11,5 százalékkal – csökkent az értékesítés. A legnagyobb – 30,9 százalékos – visszaesés a hazai, nyugat-európai régióban ment végbe, de ott is növekedett a piaci részesedés, 22,9 százalékról 23,7 százalékra.

Az év második felében elkezdődött a kilábalás, a szeptemberi beérkező megrendelések és kiszállítások pedig már felülmúlják az előző évi mennyiségeket, és a növekvő tendencia várhatóan az év további részében is folytatódik. Ennek megfelelően a VW megerősíti azon célkitűzését, hogy összességében minden üzletágában nyereséges maradjon, és pozitív működési eredményt érjen el az idén. Ugyanakkor minden közép- és hosszú távú előrejelzés továbbra is jelentős bizonytalansággal jár, és a világjárvány további alakulásának függvénye – mondta Herbert Diess vezérigazgató.

A vállalatcsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a járvány nem lassítja, hanem gyorsítja az átalakításokat, amelyek célja, hogy a VW „az elektromos és digitális mobilitás vezető szolgáltatójává váljon”. Az elektromos mobilitás területén 2024-ig 33 milliárd euró értékben terveznek beruházásokat, mégpedig azzal a céllal, hogy piacvezető pozíciót szerezzenek az akkumulátorhajtású elektromos járművek körében.

Az informatikai szaktudás bővítésére és az automatizált vezetés fejlesztésére 14 milliárd eurót kívánnak fordítani 2024-ig. Ezzel kapcsolatban Diess kiemelte: a hajtásrendszer-technikák átalakulásánál sokkal mélyrehatóbb átalakulás, hogy „az autó az elkövetkező tíz év során teljes mértékben hálózatba kapcsolt mobilitási eszközzé fejlődik”.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Az USA húzza felfelé a világgazdaságot

Az Egyesült Államok tavalyi államháztartási hiányának példátlan pro-ciklikus bővülése felhajtóerőt adott a hazai fogyasztásnak, és ezzel egyidejűleg magyarázattal szolgált az amerikai gazdaság meglepő ellenállóképességet jelző tavalyi növekedésére is.

Read More »