Újabb légitársaság a szakadék szélén

Csődegyezségi eljárást kezdeményezett a Blue Air román kereskedelmi légitársaság, amely a következő 18 hónapban 100 millió euró adósságot kell átütemezzen – közölte hétfőn a vállalat.

A csődegyezségi eljárást olyan vállalat kezdeményezheti, amely adósságokat halmozott fel, és célja, hogy az adósok ne kérjék számláinak zárolását.

Oana Petrescu, a Blue Air vezérigazgatója a Profit.ro román gazdasági portálnak elmondta: az eljárás célja, hogy megelőzzék a csődeljárást, valamint a vállalat számláinak zárolását. Mint közölte, a következő 18 hónapban 100 millió euró adósság kifizetését kell átütemezniük. Hozzátette, hogy a vállalat azért jutott ilyen helyzetbe, mert március és június között a koronavírus-járvány miatt nem lehetett utazni, ami jelentősen visszavetette a cég bevételeit. A Blue Air 100 millió euró árbevételt tervezett erre az időszakra, amitől elesett – tette hozzá.

A légiközlekedés újraindulásával a Blue Air képes lesz a következő 18 hónapban annyi árbevételt termelni, hogy kifizesse az adósságot, a járvány okozta közvetlen veszteséget pedig az állami segélyből fedezik, amelyet a bukaresti kabinet áprilisban hagyott jóvá.

A Blue Air március 17-én állította le menetrendszerinti járatait, majd április elején 42-45 millió euró értékű kedvezményes hitelt kért a román kormánytól, amelynek folyósítását a bukaresti kabinet április 23-án jóváhagyta. A vállalat kényszerszabadságra küldte dolgozóinak 90 százalékát, és kidolgozott egy üzleti tervet a nehéz pénzügyi helyzet átvészelésére. A társaság július 1-től indította újra menetrendszerinti járatait 29 útvonalon, ezek számát 47-re akarják növelni, miután véget ér a veszélyhelyzet.

A Blue Air Románia második legnagyobb légitársasága, 2018-ban 5 millió utast szállított. Első helyen a Wizz Air áll 8,3 millió utassal, harmadik a román állami Tarom, amely 2,7 millió utast szolgált ki.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »