Dolgozói 15-20%-ának elküldésére készül az Air France

Az Air France francia légitársaság több ezer munkahely megszüntetését tervezi a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva  – erősítették meg szerda este francia szakszervezeti források a Les Échos című vezető gazdasági lap értesülését.

Februárban, még a franciaországi általános karantén kihirdetése előtt a légitársaság vezetősége 1510 munkahely megszűnéséről szóló tervet mutatott be, amelyet 2022-ig, elsősorban a földi kiszolgáló személyzetből önként távozók munkahelyének megszüntetésével kívánt végrehajtani.

Az egészségügyi krízis és a légi járatok hirtelen leállása azonban az eredeti elképzelések felülvizsgálatára kényszerítette a légitársaságot, amely június végén, július elején tervezi bemutatni a várhatóan több ezer munkahely megszüntetéséről szóló új leépítési tervet a szakszervezeteknek.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Óriási mentőcsomagot kap az Air France és a Renault

Az Air France-KLM már a harmadik negyedévre is 80%-os mínusszal számol

A Les Échos értesüléseit a szakszervezetek is megerősítették, miszerint a földi kiszolgáló személyzet körében továbbra is az önkéntesen távozók munkahelyei szűnnének meg. A pilóták és a légikísérők közös megegyezéssel távozhatnának egy olyan megállapodással, amelynek alapján néhány hónapon belül visszakerülhetnének a korábbi munkahelyükre, amennyiben a légiközlekedés ismét beindul. Az önkéntesen távozók viszont nem térhetnek vissza.

A Les Échos szerint legalább 8-10 ezer munkahelyet számol fel az Air France, ami a légitársaságnál dolgozók 15-20 százalékát érinti, de a számok körül a lap szerint még sok a bizonytalanság addig, amíg folynak az egyeztetések.

A Bloomberg hírügynökség úgy tudja, hogy 300 pilóta, 2000 légikísérő és 6000 földi kiszolgáló, azaz 8300 alkalmazott távozását szeretné az Air France elérni. A légitársaság vezetősége nem kívánta kommentálni az értesüléseket. A tavalyi év végén az Air France 55 292 embert foglalkoztatott.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »