Óriási mentőcsomagot kap az Air France és a Renault

Az Air France francia légitársaság 7 milliárd eurós hitelhez jut a francia kormánytól és bankoktól a koronavírus-járvány okozta nehézségeinek leküzdésére, de az államosítása nem szerepel a napirendben – közölte péntek este a TF1 kereskedelemi televízió híradójában Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.

A tárcavezető elmondta, hogy az állam által garantált bankkölcsönt kaphat a Renault autógyár is, amelynek 15 százalékos részvényese a francia állam és az S&P hitelminősítő április 9-én rontotta a cég kötvényeinek minősítését a „junk”, azaz bóvli kategóriába. Már akkor azt írták a minősítés rontásához kapcsolódó jegyzetükben, hogy a Renault számíthat a francia állam által biztosított garanciákra.

A Renault esetében a pénzügyminiszter bejelentése szerint mintegy 5 milliárd eurós, az állam által 90 százalékban garantált bankhitelről van szó, az Air France számára nyújtott hitelből pedig 4 milliárd euró az állam által 90 százalékban garantált bankkölcsön, 3 milliárd euró közvetlen állami kölcsön.

„Meg kell mentenünk a nemzeti vállalatot” – fogalmazott Bruno Le Maire, történelminek minősítve a mentőövet. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a légitársaság államosítása nem szerepel napirenden.

A francia légitársaság csaknem összes repülőgépe parkolópályára került, miután a Covid-19 fertőzés miatt Franciaországban szigorú kijárási korlátozások léptek életbe március 17-én. A gazdasági tárca szerint a hitelek elsődleges célja 350 ezer közvetett és közvetlen munkahely megmentése.

„A támogatási mechanizmussal, amely az Európai Bizottság jóváhagyásától függ, az Air France-KLM cégcsoport szavatolni tudja az Air France-nak azokat az eszközöket, amelyekkel teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait, folytatva az átalakulást ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon egy olyan ágazatban, amelyet a globális válság teljesen átalakít” – írta a légitársaság közleményében.

Bruno Le Maire elmondta: a támogatás „nem egy kitöltetlen csekk”.

„Meghatároztuk a feltételeket az Air France-nak… ugyanis a franciák pénzéről van szó, így az Air France-nak ezentúl rentábilisabbnak kell lennie. Valamint meghatároztuk az ökológiai feltételeket. Az Air France-nak a környezetvédelmet leginkább tiszteletben tartó légitársasággá kell válnia” – mondta a miniszter.

A francia légitársaság jelezte, hogy a holland állam hasonló módon kívánja támogatni a cégcsoport másik tagját, a KLM légitársaságot. A holland állam által biztosított forrás összege 2-4 milliárd euró közé várható.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »