Duplázza a járatok számát a Lufthansa

A Lufthansa csoport (Lufthansa Group), Európa második számú légiközlekedési vállalkozása júniustól megduplázza a forgalomba visszaállított repülőgépeinek számát, de a koronavírus-járvány miatt a flotta csaknem 80 százaléka továbbra is a földön marad – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap.

A júniusi menetrend szerint az eddigi 80 után már 160 gép közlekedik, ami a 760 repülőből álló flotta 21 százalékát jelenti. A nyári idegenforgalmi főszezon kezdetétől a társaság központi bázisáról, a frankfurti nemzetközi repülőtérről nagyjából 20 célállomás lesz ismét elérhető, köztük a horvátországi Dubrovnik, az olaszországi Velence és a görögországi Rodosz.

A több légitársaságot összefogó német cégnek igen fontos a forgalom növelése, mert a koronavírus-járvány miatti leállás következtében naponta egymillió euró veszteséget termel. A vállalat vezetése a járvány kezdete óta tárgyal a német szövetségi kormánnyal egy támogatási csomagról, amelynek révén 9 milliárd euróhoz juthat.

A tervezett megállapodás két fő elemből áll. Az egyik egy 6 milliárd eurós tőkejuttatás a koronavírus-járványban bajba került nagyvállalatok támogatására létrehozott úgynevezett gazdasági stabilizációs alapon (WFS) keresztül. A német állam 20 százalékos tulajdonrészhez jut az úgynevezett csendes betét fejében. A társaság további 3 milliárd eurót is kap a koronavírus-járvány miatt a nagyvállalatok támogatására indított műveletek másik főszereplőjétől, az állami fejlesztési banktól (KfW). A bank úgynevezett átváltható kötvény formájában nyújtja a kölcsönt. A kötvényt 5 százalék plusz 1 részvény nagyságú tulajdonrészre lehet váltani. A német állam ezzel blokkoló kisebbségi tulajdonrészt szerezne. A KfW akkor élhet a lehetőséggel, ha felvásárlási kísérlet indul a frankfurti tőzsde DAX-30 nevű indexében szereplő részvénytársaságért.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Lufthansa Group így az ágazat második legnagyobb szereplője volt a Ryanair ír diszkont légitársaság után, amelynek 152 millió utasa volt.

A világszerte 135 ezer embert foglalkoztató cégcsoport korábban 4500 ember felvételét tervezte 2020-ra. Az utóbbi hetekben naponta átlagosan mindössze 3000 utast szállítottak, és azzal számolnak, hogy el kell bocsátani 10 ezer alkalmazottat.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »