Mikor fogynak el az autógyárak tartalékai?

2020 elvileg egy jó év lett volna az autógyártóknak, aztán jött a koronavírus és a gyárbezárások. ⁠A leállások következtében már önmagában is óriás⁠i veszteségeket szenvednek el a gyártók, ehhez jön még a visszaeső kereslet, melyet részben a kijárási korlátozások okoznak, de ha ebben a tempóban nő tovább a munkanélküliség a világban, akkor értelemszerűen a vásárlóerő is be fog zuhanni.

A globális autóeladások idén várhatóan a tavalyi számok egyötödével fognak csökkenni, ilyen alacsony utoljára a 2007-2009-es pénzügyi válság idején voltak az eladási számok – és ez igazából még az optimista forgatókönyv, márciusban az összesített adatok alapján az Európai Unió országaiban átlagosan 55%-os volt a csökkenés, de Franciaországban 72%-os, Olaszországban pedig 85%-os volt zuhanás.

Arról pedig, hogy mindez hogyan hat az autógyártók pénzügyeire, az Economist tett közzé egy sokatmondó grafikont, mely azt mutatja meg, hány hónapig tart ki a cégek készpénztartaléka. A nyolc legnagyobb európai és amerikai autógyár a becslések szerint ebben a negyedévben több mint 50 milliárd dollárnyi pénzt éget el – azaz ekkora veszteséget okoz a gazdasági káosz.

https://www.instagram.com/p/B_fRL45g9Ei/

Ha ebben az ütemben fogynak tovább a tartalékok, a Fiat-Chrysler csoport még 3 hónapig bírja, de  a legstabilabb BMW és a Daimler sem tart ki tovább 12 hónapnál. Nem véletlen, hogy a Renault máris állami segítséget kapott egy 5 milliárd eurós, a francia állam által 90 százalékban garantált bankhitel formájában.⁠ A grafikon jobb oldalán az egyes cégek csődkockázati felárai láthatóak.

Hasonló, de még rosszabb helyzetben vannak a légitársaságok. A gépek kényszerű földön tartása a nagyobb légitársaságoknál szintén milliárdos tétel, itt is érkeznek már a hírek csődökről és állami mentőcsomagokról egyaránt. Az Air France-KLM és a Lufthansa az utóbbi csoportba tartozik, a Norwegian, az Air Mauritius, a Flybe és a Virgin Australia pedig az előbbibe.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: The Economist / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »