Oroszország felpörgetné a lezuhant Szuhoj gépek gyártását

Oroszország azt tervezi, hogy további 200 darabot gyárt le a Szuhoj SSJ-100-asként ismert repülőgéptípusból – annak ellenére, hogy a típus iránti piaci bizalom erősen megingott az idén májusban, Moszkvában bekövetkezett katasztrófa miatt.

A tervekről az ipari miniszter Denisz Manturov számolt be a Reutersnek, aki elmondta, hogy típus iránti kereslet továbbra is erős és nem szándékoznak csökkenteni az előirányzott gyártási mennyiségen.

“A katasztrófa nem befolyásolta a vevőink szándékait, sem a potenciális vásárlók, sem a már szerződött megrendelők nem álltak el a vásárlásoktól.” – mondta Manturov a hétfőn közölt interjúban.

2019. május 5-én egy Aeroflot által üzemeltett SSJ-100-as, mely Moszkvából indult Murmanszk repülőterére, máig nem tisztázott okból kényszerleszállást hajtott végre a moszkvai reptéren. Többszöri próbálkozás után a gép földet ért ugyan, de kigyulladt és már csak az utasok egy részét tudták kimenteni a gépből, 41-en életüket vesztették.

A Moszkvai Hírügynökség képén a kiégett roncs a moszkvai Seremetyevói repülőtéren 2019. május 5-én, miután előző nap az Aeroflot orosz légitársaság Szuhoj SSJ-100-as típusú utasszállító repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre, majd kigyulladt. A fedélzeten tartózkodó hetvennyolc ember közül negyvenegyen életüket vesztették, ketten súlyosan megsérültek. Forrás: Moszkvai Hírügynökség / MTI/EPA

Az orosz hatóságok ugyan azt jelezték, hogy nincs okuk a gépek földen tartására – azaz azok továbbra is repülhetnek – az utasok és az üzemeltetők körében a feszültség jelei láthatóak.

Manturov nem adott időkeretet arra vonatkozóan, hogy mennyi idő alatt szeretnék legyártani az újabb 200 gépet, és nem adott információt arról sem, hogy azok már aláírt szerződések részét képezik-e, ugyanakkor megemlített egy Aeroflot-megrendelést, mely további 100 gépre szól és a thaiföldi Thai Kom Airlines nevét, akik korábban már aláírtak egy 6 darabos megrendelést az SSJ-100-as gépekre.

Oroszország 2 milliárd dollárt költött a típus kifejlesztésére és a gyártás elindítására, ami 2011-ben állt üzembe és ezzel a Szovjetunió felbomlása óta az ország első saját gyártású kereskedelmi repülőgépe lett.

Az előzetes várakozásokban a gyártást felügyelő állami tulajdonú cég évi 50 darabos eladással számolt, de a valós kereslet az erős verseny miatt eddig csak évi 25-30 darab volt – amibe természetesen bele kell számolni a gyakorlatilag állami tulajdonban lévő Aeroflot megrendeléseit is.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Felkapott hírek

Friss hírek

A szerb ellenzéki pártok a választás tömeges bojkottjára készülnek

Sorra jelentik be a szerbiai ellenzéki pártok, hogy a kormányzó Szerb Haladó Párt (SNS) szerintük elnyomó és kirekesztő politikája elleni tiltakozásul nem kívánnak részt venni a tavaszi parlamenti választáson. Így két kérdés vetődik fel: képesek lesznek-e ezek a pártok a következő fél évben is kitartani jelenlegi elhatározásuk mellett, és ha igen, milyen lesz a csak kormánypárti politikusokból álló szerbiai törvényhozás a következő négy évben?

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás