Lassul az autóipar, mégsem bővít a Dacia

A Ford és a Renault tulajdonában levő Dacia vezetősége után már a Daimler is a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti, mivel a karbonsemlegesség jegyében a közúti szállításról áttérnének a vasúti szállításra. 

Martin Schulz, a Mercedes-Benz Románia vezérigazgatója a Ziarul Financiar című gazdasági napilap elektronikus kiadásának elmondta, hogy a német gyártó valamennyi üzemét karbonsemlegessé akarja tenni 2022-ig, ezért a technológiában eszközölt módosítások mellett a sebességváltók szállítási módozatán is változtat, így a közúti szállításról áttérnek vasúti szállításra.

A dél-erdélyi Szászsebes 230 kilométerre van a román-magyar határtól, de a vasúti pályafejlesztések elmaradása miatt a tehervonatok csak 20 kilométer/órás átlagsebességgel közlekedhetnek, ami csökkenti a vasúti szállítás hatékonyságát a környező országokéhoz képest.

A Daimler kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett el gyártani tavaly Szászsebesen egy 250 millió euróra becsült beruházás nyomán. A német gyártónak a szintén dél-erdélyi Fehér megyében levő Kudzsiron (Cugir) is van üzeme, a két romániai telephelyen jelenleg több mint 3 ezer dolgozót foglalkoztat.

A Hotnews.ro hírportál emlékeztetett, hogy tavaly az amerikai Ford és a francia Renault tulajdonában levő Dacia vezetősége is sürgette a közúti és vasúti közlekedési infrastruktúra fejlesztését, hiszen Craiovából és Mioveniből, a két gyártó dél-romániai üzemeiből az autókat exportra szállító vonatoknak akár egy napba is belekerül, amíg elérnek Magyarországra vagy a fekete-tengeri Konstanca kikötőbe. A Dacia és a Ford üzemei 90 százalékban exportra dolgoznak.

Mégsem lesz bővítés

A Dacia vezetősége a héten jelentette be, hogy a mioveni üzemben leállítják a tervezett bővítést, amelynek egy összesen 100 millió eurós beruházás keretében kellett volna megvalósulnia. A Dacia az idén 350 ezerről 406 ezerre tervezte növelni az éves gyártási kapacitását, de a vezetőség úgy döntött, egyelőre a meglévő kapacitásokat fejlesztik, újakat nem hoznak létre. A döntés hátterében az áll, hogy a nemzetközi autópiac növekedése megállt, emellett a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó európai szabványok is óvatossá teszik a gyártót.

A Dacia a romániai üzemében jelenleg nem gyárt elektromos járművet, a vezetőség nem zárkózik el ettől, de a versenyképesség megőrzéséhez köti egy környezetkímélő modell előállításának a bevezetését.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Egy világjárvány közepette nem prioritás a START-3 egyezmény

Az Egyesült Államok és Oroszország május 1-jéig felfüggesztette a nukleáris hadászati támadófegyverek csökkentéséről megkötött START-3 egyezmény betartásának ellenőrzését a koronavírus-fertőzés terjedése miatt - jelentette ki Daryl Kimball, a washingtoni székhelyű amerikai Fegyverzetellenőrzési Egyesület ügyvezető igazgatója szombaton a TASZSZ orosz hírügynökségnek nyilatkozva.

Read More »

Még rosszabb munkanélküliségi adatot hozhat a jövő hét az USA-ban

A tegnap közzétett heti munkanélküliségi adat az Egyesült Államokban közel ötszöröse volt a korábban valaha regisztrált legmagasabb értéknek, de egyes vélemények szerint jövő héten még rosszabbra fordulhat helyzet. Egyes államokban annyira leterhelődtek a hivatali rendszerek, hogy a múlt héten leadott adatok még nem tartalmazzák az összes beadott kérelmet.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás