Tizenkét év után újra legyőzheti a Mercedes a BMW-t

Szinte behozhatatlan előnyt épített ki november végéig az eladott autók versenyében a két nagy riválissal, a BMW-vel és az Audival szemben, így 2004 után idén újra a Mercedes lehet a vezető luxusautó-gyártó.

A Mercedes még 2005-ben veszítette el a legtöbb autót eladó prémium autógyár címét a BWM-vel szemben, majd egy időre a harmadik helyre is lecsúszott a VW-csoporthoz tartozó Audi mögé. Az elmúlt években azonban erőteljes arculatváltáson estek át a Mercedes modellek és idén már a SUV-ok piacán is sikerült lépést tartani a konkurensekkel, ami meglátszik az eladott darabszámokon is.

A Mercedes a januártól novemberig tartó időszakban az előző évhez képest 12%-kal tudta növelni eladásait, ami több, mint kétszerese a rivális BMW növekedésének, így jelenleg 69.100 autónyi előnnyel vág neki a decembernek és jó eséllyel újra a csúcsra kerül. Az Audi idén picit lemaradóban van, valószínűleg a még mindig új impulzusokat kapó dízelbotrány is hátráltatta az eladásokat, így az Audi eladásai csak 4,2%-kal nőttek idén, ezzel 179.700 járművel marad el a Mercedestől jelenleg.

A hullámvölgyet és a fellendülést talán az A-osztály modelljeivel lehet a legjobban szemléltetni, a 2005-től 2008-ig gyártott modell kétségtelenül tévút volt, míg az aktuális A-osztály már kupé (CLA) és városi szabadidőautó (GLA) formában is sikeresen bemutatkozott.

mercedes_a_2005-2008

Mercedes A-osztály 2005-2008

A cég lendülete pedig akár 2017-ben is kitarthat, ugyanis jövőre jön az E-osztály kupé verziója, a hagyományos szedánok (C és E-osztály) eladásai szintén jól állnak, a GLC nevű SUV eladásai pedig az egeket célozzák. Az IHS autóipari kutatócég szerint a Mercedes előnye a BMW-vel szemben jövőre is 100.000 darab felett lesz és még 2018-ra is mintegy 68.000 darabszámos előnyt prognosztizálnak.

Mercedes A-osztály 2016

Mercedes A-osztály 2016

A Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche még öt éve tett ígéretet arra vonatkozóan, hogy 2020-ig visszaszerzi a vezető prémium autógyártó címet – egyelőre úgy tűnik, ezzel nem is kell megvárni az évtized végét.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »