Egyre népszerűbbek az alternatív hajtású autók

A tavalyi negyedik negyedévben már több mint harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között – közölte csütörtökön publikált jelentésében az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete.

kép forrása: ACEA

A tavalyi negyedik negyedévben az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók 16,5 százaléka – azaz közel minden hatodik – elektormosított hajtáslánccal rendelkezett, illetve elektromos árammal tölthető modell volt a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.

A hibrid-elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt az alternatív hajtású autók már az összes az Európai Unióban forgalomba helyezett autó 34 százalékát adták a negyedik negyedévben, közel egymilliót, azaz 143,9 százalékkal többet, mint 2019-ben.

A negyedik negyedévben Ciprus kivételével minden uniós tagállamban nőtt az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése; a nagyobb piacok közül Németországban 236,6 százalékkal, Franciaországban 156,7 százalékkal, Olaszországban pedig 108,9 százalékkal.

A 2019-es 5,7 százalék után tavaly összességében a forgalomba helyezett autók 11,9 százaléka volt hibrid-elektromos (HEV). A külső forrásból elektromos árammal tölthető autók (ECV) részaránya 10,5 százalékra emelkedett az előző évi 3,1 százalékról, míg az egyéb alternatív hajtású autók részaránya 2,1 százalék volt 2020-ban az előző évi 2,0 százalék után.

Tavaly volt az első alkalom, hogy az ECV és HEV autókból egymilliónál többet helyeztek forgalomba. A HEV autók forgalomba helyezése 59,4 százalékkal 1,183 millióra nőtt a 2019-es 742 ezerről, az ECV autókból pedig 1,046 milliót, 169,7 százalékkal többet helyeztek forgalomba az előző évi 388 ezernél.

A negyedik negyedévben az ECV autók növekedése már 262,8 százalékos volt. Ezen belül a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) forgalomba helyezése 216,9 százalékkal, a hálózatról is tölthető, de belsőégésű motorral is rendelkező plug-in hibrideké (PHEV) pedig 331,0 százalékkal nőtt. Németországban a BEV autók forgalomba helyezése több mint ötszáz százalékkal ugrott meg a negyedik negyedévben.

Emellett az Európai Unióban 2020-ban csökkent a belsőégésű motoros autók részaránya: a forgalomba helyezett autók 28,0 százaléka volt dízelüzemű és 47,5 százaléka benzinüzemű, míg 2019-ben ez az arány még 31,6 és 57,8 százalék volt.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »