Az európai légiközlekedést még idén is megviseli a járvány

Az európai légiirányítók szakmai képviselete, az Eurocontrol honlapján közzétett prognózis szerint az európai légiforgalom járatszáma az idén csak mintegy a fele lesz a koronavírus-válság előttinek.

Tavaly 6,1 millió járatot töröltek Európában, a járatszám így a 2019-es 11,1 millióról 55 százalékkal 5,0 millióra csökkent. Az év utolsó hét napjának átlaga 62,4 százalékkal kisebb forgalmat mutatott a 2019-esnél. Ebből kiindulva az Eurocontrol prognózisa szerint a 2021-es járatszám a 2019-esnek az 51 százaléka, azaz 5,64 millió lehet. Az idei első hónapokban még 50-60 százalékkal kisebb lehet a járatszám a 2019-esnél, az év hátra lévő részében azonban emelkedésnek indul.

A repülőgépek 2019-es 80-90 százalékos foglaltsági aránya 2020-ban évi átlagban 50-60 százalékra csökkent; a legalacsonyabb, 27 százalékos foglaltsági arányt áprilisban mérték.

A Lufthansa személyzete, kép forrása: Lufthansa

A járatszám és foglaltság tavalyi csökkenése egyúttal azt is jelenti, hogy 1,7 milliárddal kevesebb utas repült, mint 2019-ben. A forgalomcsökkenés a légitársaságoknak, a reptereknek és a kapcsolódó szolgáltatóknak együttesen 56,2 milliárd euró bevételkiesést okozott és 191 ezer munkahely megszűnésével járt.

Az Európán belüli járatszám 54 százalékkal, az Európát a világ többi részével összekötő forgalom 69 százalékkal csökkent tavaly. A diszkont légitársaságok járatainak száma 62 százalékkal, a nemzeti légitársaságoké 59 százalékkal mérséklődött.

Az európai légitársaságok 2019-es 8048 repülőgépből álló flottájának 51 százaléka, 4118 repülőgép parkolt a forgalomból kivonva 2020-ban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Eurocontrol

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »