A járvány 21 évvel visszavetette a légiutas-forgalmat

Egy frissen közzétett jelentés szerint a koronavírus-járvány 2020-ban a légitársaságok utasforgalmának több mint két évtizedes növekedését „törölte el”.

„A járvány és következményei hónapok alatt megsemmisítették a globális légiutas-forgalom 21 éves növekedését, így a tavalyi forgalom nagyjából az 1999-ben látott szintnek felel meg” – közölte éves jelentésében a Cirium repülési adatokkal foglalkozó elemzőcég. „A becslések szerint 2019-hez képest az utasforgalom 67 százalékkal csökkent” – tették hozzá.

2020-ban összesen 2,9 billió utaskilométer regisztráltak, szemben a 2019-es 8,7 billióval. A január elsejétől december 20-áig terjedő időszakban a légitársaságok 49 százalékkal kevesebb járatot indítottak, mint 2019-ben; a járatok száma 33,2 millióról 16,8 millióra csökkent.

Az elemzőcég emellett kiemelte, hogy több mint 40 légitársaság teljesen beszüntette vagy felfüggesztette működését, és a szakértők arra számítanak, hogy 2021-ben további vállalatok húzzák le végleg a rolót.

A gyógyulás felé vezető út

Az ázsiai-csendes-óceáni térség és Észak-Amerika voltak a „leggyorsabbak” a regenerálódás felé vezető úton – legalábbis ezt a tendenciát tükrözi a Cirium listája a világ legforgalmasabb repülőtereiről:

Mindazonáltal sokaknak feltűnhet, hogy a fenti listáról olyan nagyvárosok hiányoznak, mint New York, Peking és Sanghaj. David White, a Cirium stratégiai alelnöke a CNBC-nek elmondta: ebből arra lehet következtetni, hogy a New York-i John F. Kennedy-hez hasonló repterek utasforgalmát „rendkívül aránytalanul befolyásolta” a világjárvány.

„Számos kisebb amerikai repülőtér jelentősen nagyobb forgalmat bonyolított le 2020-ban, mint például a JFK, ami azzal magyarázható, hogy ezek belföldi utazási csomópontok” – magyarázta White, hozzátéve, hogy hasonló tendenciákról számoltak be Kínában is.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: CNBC

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »