Tovább szárnyal a dél-koreai popkultúra

A 21. század fordulója óta a dél-koreai popkultúra szinte elárasztotta a világot, az ágazathoz fűződő export pedig az ország 1,6 billió dolláros gazdaságának jelentős hozzájárulója lett.

A „koreai hullám” – vagy más néven Hallyu – e tekintetben többet takar, mint a BTS, a Blackpink vagy maga a K-pop. A jelenség Dél-Korea kulturális exportjának növekvő globális népszerűségére utal, ideértve a zenét, a televíziós drámákat, a filmeket, az e-sportot, a gasztronómiát, sőt, még a szépségápolási termékeket is.

A fent említett trendet mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2019-ben Dél-Korea 12 milliárd dollár értékben exportált kulturális termékeket és szolgáltatásokat, ami 22,4%-os növekedést jelent 2018-hoz képest. Mindez már önmagában is szép teljesítmény, azonban még figyelemre méltóbb annak tekintetében, hogy az összexport 10,3%-kal zuhant, lévén a globális kereskedelem is jelentősen visszaesett a növekvő geopolitikai feszültségek közepette.

https://www.instagram.com/p/CJbD1-HrB7b/
  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: CNBC / Instagram

Friss hírek