Nem akárhogy állt talpra a NIO a bukás után

Egy évvel ezelőtt a NIO kínai elektromos autó-startup csődközeli állapotban volt, mostanra azonban – a Tesla, a Toyota és a Volkswagen után – a világ negyedik legértékesebb járműgyártójává avanzsált. Mindez híven tükrözi a befektetők ingadozó bizalmát a hasonló kínai cégekben.

2014-es alapításától kezdve a NIO egy olyan elektromos autó-startup-forradalom zászlóshajója volt, amely mágnesként vonzotta az olyan befektetőket, akik a „következő Teslát” keresték. Számos befektetőt azonban frusztrálttá tett a – sok esetben rendkívül veszteséges – vállalkozások korlátozott haladása, ezért a legtöbben végül kihátráltak a projektek mögül.

Miután a helyi médiában „Kína Tesla-gyilkos startupja” néven kezdték emlegetni, a NIO 2017 és 2019 között 3,67 milliárd dollárt veszített, miközben kevesebb mint 32 000 autót adott el. A vállalat részvényeinek értéke – amely 10 dollár körül mozgott, amikor a társaság tőzsdére ment – 1,39 dollárra süllyedt tavaly év végén, miután a befektetők elmenekültek.

William Li, a NIO alapítója és vezérigazgatója szerint a szorult helyzetben cégének egyetlen előnye volt a legtöbb más induló vállalkozással szemben: az, hogy ők ténylegesen adtak el autókat. A tavalyi negyedik negyedévben leszállított nagyjából 8000 járművel a vállalat 400 millió dollárt keresett.

Nem sokkal később megérkezett a megmentő Hofej kormányának „személyében”. A nagyváros a kínai Anhuj tartomány székhelye és egyben gazdasági központja, amely élen jár az elektromos autó-gyártás terén. A NIO áprilisban 683 millió dolláros finanszírozási csomagban állapodott meg a város vezetésével.

Innen nem volt megállás, amit híven tükröz, hogy a társaság piaci kapitalizációja jelenleg körülbelül 73,6 milliárd dollár, ami még mindig messze van a Tesla 555 milliárd dolláros értékétől, azonban annak tekintetében, hogy a vállalat egy éve majdnem csődbe ment, nagyon is jó eredmény.

A teljes cikk angol nyelven olvaható a The Wall Street Journal oldalán.

Tovább olvasom →

 

Forrás: The Wall Street Journal / Instagram

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »