Óriási mentőcsomagot kap az Air France és a Renault

Az Air France francia légitársaság 7 milliárd eurós hitelhez jut a francia kormánytól és bankoktól a koronavírus-járvány okozta nehézségeinek leküzdésére, de az államosítása nem szerepel a napirendben – közölte péntek este a TF1 kereskedelemi televízió híradójában Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.

A tárcavezető elmondta, hogy az állam által garantált bankkölcsönt kaphat a Renault autógyár is, amelynek 15 százalékos részvényese a francia állam és az S&P hitelminősítő április 9-én rontotta a cég kötvényeinek minősítését a „junk”, azaz bóvli kategóriába. Már akkor azt írták a minősítés rontásához kapcsolódó jegyzetükben, hogy a Renault számíthat a francia állam által biztosított garanciákra.

A Renault esetében a pénzügyminiszter bejelentése szerint mintegy 5 milliárd eurós, az állam által 90 százalékban garantált bankhitelről van szó, az Air France számára nyújtott hitelből pedig 4 milliárd euró az állam által 90 százalékban garantált bankkölcsön, 3 milliárd euró közvetlen állami kölcsön.

„Meg kell mentenünk a nemzeti vállalatot” – fogalmazott Bruno Le Maire, történelminek minősítve a mentőövet. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a légitársaság államosítása nem szerepel napirenden.

A francia légitársaság csaknem összes repülőgépe parkolópályára került, miután a Covid-19 fertőzés miatt Franciaországban szigorú kijárási korlátozások léptek életbe március 17-én. A gazdasági tárca szerint a hitelek elsődleges célja 350 ezer közvetett és közvetlen munkahely megmentése.

„A támogatási mechanizmussal, amely az Európai Bizottság jóváhagyásától függ, az Air France-KLM cégcsoport szavatolni tudja az Air France-nak azokat az eszközöket, amelyekkel teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait, folytatva az átalakulást ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon egy olyan ágazatban, amelyet a globális válság teljesen átalakít” – írta a légitársaság közleményében.

Bruno Le Maire elmondta: a támogatás „nem egy kitöltetlen csekk”.

„Meghatároztuk a feltételeket az Air France-nak… ugyanis a franciák pénzéről van szó, így az Air France-nak ezentúl rentábilisabbnak kell lennie. Valamint meghatároztuk az ökológiai feltételeket. Az Air France-nak a környezetvédelmet leginkább tiszteletben tartó légitársasággá kell válnia” – mondta a miniszter.

A francia légitársaság jelezte, hogy a holland állam hasonló módon kívánja támogatni a cégcsoport másik tagját, a KLM légitársaságot. A holland állam által biztosított forrás összege 2-4 milliárd euró közé várható.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »