A kormány és az autógyárak között folytatódik a dízelháború

A német környezetvédelmi minisztérium mindenképpen rá akarja venni az autógyárakat, hogy vegyenek részt a koros dízelautók utólagos műszaki átalakításában a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének elkerülése érdekében. 

A német politika és a járműipar egyaránt kényszerhelyzetbe került azzal, hogy az idén februárban egy bírósági elvi döntés jogszerűnek ítélte járművek városi forgalomból való kitiltását a levegő tisztaságának a megőrzése érdekében. Frankfurtban emiatt környezetvédő szervezetek kezdeményezésére a jövő februárban életbe is kell majd léptetni a dízelautók behajtási tilalmát. Hamburg városa önként döntött arról, hogy néhány főközlekedési úton bevezeti a tilalmat, Berlinben pedig a jövő héten kedden kerül bíróság elé egy környezetvédő szervezet keresete a dízelek kitiltására.

Az autógyártók természetesen igyekeznek elkerülni, hogy autóikkal ilyesmi megtörténhessen, de igyekeznek elkerülni azt is, hogy a nitrogén-oxid és koromrészecske kibocsátás csökkentését a korosabb autók utólagos és költséges műszaki átalakításával kelljen elérni.

A Volkswagen pénteken megerősítette már korábban kinyilvánított álláspontját, miszerint kész részt venni az autók utólagos műszaki átalakításában és még a költségek 80 százalékát is magára vállalná, de csak akkor, ha a többi autógyár is így tesz. A BMW és a Peugeot, valamint a német autóipar szakmai képviseleti szervezete a VDA azonban nem tartja kivitelezhetőnek, ezért elhárítja magától az utólagos átalakítást mint megoldást.

  • Előzmények:

A BMW álláspontja szerint az utólagos átalakítással nem lehet időben eleget tenni az uniós környezetvédelmi követelményeknek. Egy tömeggyártásra érett berendezés kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése ugyanis hosszú időt venne igénybe, miközben a régi autók újakra cserélésével azonnali eredményt lehet elérni. A BMW ezért a legszennyezettebb körzetekben akár 6 ezer eurós kedvezményt is kész adni régi autó újra cserélése esetén.

Carlos Tavares, a PSA Group vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek a Párizsi Autószalonon adott interjúban arra hívta fel a figyelmet, hogy az autógyárak minden eszközzel küzdeni fognak a régi autók saját költségükre történő átalakítása ellen.

„A költségek semmiképpen nem terhelhetik a gyártót, hiszen amikor az autó készült minden törvényes követelménynek megfelelt” – mondta.

A német szövetségi környezetvédelmi minisztérium szóvivője az autógyárak elutasító álláspontját kommentálva pénteki rendszeres sajtótájékoztatóján leszögezte: „Az csak az autógyárak első reakciója volt, ezzel pedig a történetnek még semmiképpen nincs vége.”

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »